REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: podpowiadamy jak malować zaciski hamulcowe

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Najstarsze Toyoty Avensis pierwszej generacji mają po kilkanaście lat. Pewne elementy zawieszenia i układu hamulcowego mogą być już poważnie skorodowane. W poradniku tym pokażemy jak pomalować zaciski hamulcowe.

Malowanie zacisków hamulcowych jest dosyć popularne. Kolorem przodującym, jest czerwony. Możemy również kupić farbę żółtą, niebieską i zieloną. Jeśli chodzi o inne kolory są zazwyczaj trudne do znalezienia a praktycznie nawet niedostępne.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Farba do zacisków w spray'u
• Szczotka druciana
• Papier ścierny
• Taśma malarska
• Szmatki
• Stare gazety
• Benzyna ekstrakcyjna

Przed rozpoczęciem malowania zacisków hamulcowych musimy podnieść samochód do góry. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło. Dla bezpieczeństwa, podkładamy pod samochód drewniany klocek. Następnie, zaczynamy usuwać rdzę z zacisku. Do tego, przydadzą nam się papier ścierny oraz szczotka druciana. Zwróćmy szczególną uwagę na gumowe osłony, ponieważ łatwo je zniszczyć podczas czyszczenia szczotką drucianą.

Zobacz również: Jak wymienić klocki hamulcowe?

REKLAMA

Jeżeli pozbyliśmy się rdzy na zaciskach musimy je dokładnie odtłuścić. Robimy to za pomocą benzyny ekstrakcyjnej. Przed malowaniem solidnie ochraniamy i oklejamy wszystko dookoła zacisku. Najważniejsze są tarcze, one nie mogą zostać pomalowane pod żadnym pozorem. Oklejamy dokładnie wszystkie gumowe elementy, farba może je łatwo uszkodzić. Przed rozpoczęciem malowania musimy bardzo dobrze wymieszać farbę. Najlepiej potrząsać pojemnikiem przez ok. minutę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stanowczo odradzamy kładzenie zbyt grubej warstwy, ponieważ gruba warstwa farby gorzej odprowadza ciepło. Nie bierzemy tutaj pod uwagę, większego zużycia farby. Najważniejszy jest czas schnięcia. My proponujemy pozostawienie samochodu na cały dzień w suchym i ciepłym miejscu. Pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw zalecamy robić przerwy. Unikniemy w ten sposób powstania zacieków.

Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?

W czasie schnięcia farby mamy chwilę wolnego czasu, którą możemy wykorzystać na pomalowanie widocznych elementów tarczy hamulcowej. Najlepiej będzie pomalować na srebrny kolor. Oczywiście musi być to farba odporna na wysoką temperaturę. W tym przypadku również musimy uważać, żeby nie pomalować tarcz hamulcowych. Wygląd naszych zacisków będzie na pewno lepszy niż przed malowaniem. Czerwony bądź inny kolor wygląda znacznie lepiej niż rdza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA