REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana podszybia na wersję z B5 FL

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana podszybia nie wymaga od nas dużo wolnego czasu. Nie jest jednak modyfikacją, której nie możemy wykonać sami. Co zyskujemy na wymianie podszybia? Poza efektem wizualnym, uniemożliwiamy dostawanie się liści do odpływów wody.

Passat B5 FL ma lepsze rozwiązanie techniczne, jeśli chodzi o podszybie, niż jego poprzednik Passat B5. Oczywiście jak to w wersjach po liftingu, podszybie różni się wyglądem. Jednak, poza wyglądem ma też inną funkcjonalność. Problem, jaki występował w Passacie B5 to zatykanie odpływów wody przez liście. W wersji B5 FL, problem ten został wyeliminowany. Poniżej, znajduje się opis, jak wykonać wymianę takiego podszybia.

REKLAMA

Zobacz również: Jak działa dyfuzor?

REKLAMA

Zaczynamy od zebrania wszystkich potrzebnych elementów podszybia, jak i samego podszybia. Co będzie potrzebne?
• 3B1819415EB41 - Podszybie z wersji 3BG – ok. 70 zł
• 3B1819447B41 - Blacha zakrywająca – ok. 90 zł
• 3B1819422A01C - Pokrywa akumulatora – ok. 28 zł

Jak da się zauważyć wymiana podszybia to wydatek ok. 190 zł. Sami musimy zdecydować, czy taki wydatek nie będzie dla nas problemem. Jeżeli skompletujemy wszystkie podzespoły, przystępujemy do wymiany podszybia. Pierwsze, co musimy zdemontować to ramiona wycieraczek. Najlepiej wykorzystać do tego płaski klucz 13. Odkręcamy śruby i unosimy ramiona wycieraczek. W celu zdjęcia wystarczy je delikatnie podważyć. Jeżeli wystąpią problemy, musimy użyć ściągacza.

Kolejny krok to demontaż podszybia. Podnosimy maskę i po prawej stronie (stoimy przed samochodem) znajduje się blaszka mocująca ze sobą podszybie i karoserię auta. Identyczna blaszka, znajduje się po środku. Demontujemy te blaszki i przechodzimy do wyjęcia obudowy filtra przeciwpyłkowego. Umiejscowiony jest po lewej stronie. Teraz możemy wyjąć podszybie, najlepiej robić to od prawej strony. Ciągniemy je w kierunku przodu samochodu i ku górze. Powinno wyjść bez żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Szyba – szybie nierówna, na co zwracać uwagę?

Czyścimy całą komorę z zanieczyszczeń. Ważne, żeby zrobić to bardzo dokładnie, bo będzie ona zakryta. Podszybie montujemy w odwrotnej kolejności. Teraz demontujemy uszczelkę na przegrodzie komory silnika, tę która idze przez całą szerokość samochodu. Montujemy osłonę w miejscu po podszybiu i zakładamy uszczelkę. Ściskamy nią blachę komory i wspomnianą wcześniej uszczelkę. Zakładamy osłonę na akumulator, robimy to wkładając w otwór i przesuwając w prawo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA