| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Jak zamontować spojler lub listwę?

Jak zamontować spojler lub listwę?


Przed przygotowaniem do montażu, warto upewnić się czy spoiler/listwa, które chcemy wybrać pasują do naszego modelu auta. Uzależnione od tego jest poprawne dopasowanie i montaż elementów na aucie.

Przed rozpoczęciem montażu, warto przygotować niezbędne narzędzia i materiały: taśma samoprzylepna (papierowa), klej montażowy (dostępny w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi), odtłuszczacz (np. benzyna ekstrakcyjna), mydło w płynie, papier ścierny (400). Na początku przykładamy spojler do auta, aby ustalić jego dokładne położenie. Warto na tym etapie skorzystać z pomocy drugiej osoby. Wszelkie nierówności karoserii i podstawy spojlera, należy zniwelować papierem ściernym. Powierzchnia spojlera (zewnętrzne krawędzie) musi dokładnie przylegać do powierzchni karoserii, dlatego szlifowanie jego podstawy ma tu duże znaczenie. Zaznaczamy dokładnie na karoserii miejsca na otwory mocujące (po wcześniejszym dokładnym ustaleniu pozycji). Można pomóc sobie papierowym szablonem, który odwzoruje powierzchnię styku spojlera z karoserią i to na nim zaznaczyć miejsca do wywiercenia otworów. Warto kilkakrotnie upewnić się o precyzyjności i dokładności zaznaczonych miejsc co zapewni prawidłowy i wizualnie zadowalający efekt.

Zobacz również: Turbina - bezpiecznie i z głową

Na podstawie sporządzonego wcześniej szablonu, bądź zaznaczonych na karoserii punktów, wiercimy otwory w karoserii. Wiercenie należy wykonać od zewnętrznej (lakierowanej) powierzchni karoserii. Warto wykonać punktowanie miejsca na otwór w celu uniknięcia ślizgania się wiertła po lakierze. Przykładowo, aby wykonać otwór mocujący o średnicy, np. 7 mm, należy wywiercić otwór o średnicy 3 mm, następnie rozwiercić wiertłem o średnicy 5 mm i zakończyć rozwiercanie wiertłem o średnicy 7mm. Zapewni to gładką powierzchnię wierconych punktów. Dodatkowo, jeśli spojler posiada ewentualne przewody zasilające lampy, należy wykonać otwory przelotowe. Przykręcamy spojler i obrysowujemy miejsca styku na karoserii (najlepiej wodoodpornym pisakiem). Zdejmujemy spojler i zabezpieczamy środkiem antykorozyjnym otwory montażowe (np. cynk w płynie).

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Obklejamy taśmą papierową, powierzchnię karoserii wokół wykonanego wcześniej obrysu powierzchni styku, po jego zewnętrznej stronie, zewnętrzną powierzchnię spojlera, wzdłuż jego linii styczności z karoserią. Zmatowić za pomocą papieru ściernego powierzchnię przylegania pomiędzy karoserią a spojlerem, a następnie dokładnie ją oczyścić i odtłuścić. Nanosimy równomiernie na powierzchnię spojlera klej. Należy pamiętać, że większość klejów wiąże po około 15 minutach (warto zapoznać się z instrukcją obsługi kleju). W tym czasie należy zamontować spojler, przymocować za pomocą samoprzylepnej taśmy papierowej do klapy nie zmieniając jego położenia. Nadmiar kleju zbieramy palcem nasączonym płynnym mydłem. Ostatnim krokiem jest wkręcenie śrub, oderwanie papierowej taśmy zabezpieczającej i odczekanie ok. 12 godzin, aż klej całkowicie zastygnie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Witkowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »