| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Turbina - bezpiecznie i z głową

Turbina - bezpiecznie i z głową


Wiele osób tuningujących swoje auta, tuning mechaniczny zaczyna od ożywienia swojego silnika. Czy do każdego silnika można zamontować turbinę? Czy sama sprężarka zapewni trwałość i bezpieczeństwo dla naszego silnika?

Podkręcenie auta przy pomocy turbiny, zależy tak naprawdę tylko od naszych oczekiwań, jak i od kwoty jaką chcemy przeznaczyć na ich zaspokojenie. Praktycznie każdy silnik niedoładowany można wyposażyć w turbinę. Nie każdy silnik jednak jest pod turbinę przygotowany. W wielu przypadkach wiąże się to z przebudową bloku ale z technicznego punktu widzenia, nie ma z tym problemu.

Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?

Nie wystarczy. Instalacja sprężarki wiąże się z szeregiem niezbędnych do jej poprawnego działania, przeróbek. Przekonanie, iż montaż samej turbosprężarki wystarczy jest błędne i wiąże się z nieprzyjemnymi konsekwencjami (brak smarowania czy chłodzenia prowadzi do uszkodzenia układu). Najprostsze technologicznie rozwiązanie, zapewniające wzrost mocy silnika o ok. 30%, musi się składać conajmniej z: turbiny, klektora wydechowego,, elementów kolektora dolotowego, dodatkowych wtryskiwaczy oraz intercoolera. Nie można również zapomnieć o elektronice sterującej zapewniającej poprawną i optymalną pracę całęgo zestawu.

Zobacz również: Jak działa turbodoładowanie?

Montaż podstawowego, kompletnego układu turbo, to koszt ok 10 tys. złotych. Jest to minimum, potrzebne do zdrowej i bezpiecznej dla silnika, pracy turbosprężarki. Czy nie doprowadzi to zbyt szybko do "śmierci" jednostki napędowej? Wzrost mocy silnika nieprzekraczający 30% jego podstawowej wartości KM, nie wiąże się z drastycznym obniżeniem jego trwałości. Jednak przy większych wzrostach mocy jednostka musi być dodatkowo wyposażona w instalację natryskującą olej pod ciśnieniem na denko tłoka w celu jego schłodzenia (niektóre silniki atmosferyczne już posiadają taki układ). Jego brak, przy zmianie ciśnienia z np. 04 bara do 1 bara może doprowadzić do stopienia tłoków.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »