REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Łukasz Sowa
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.

Sprawdzenie samochodu na hamowni nie jest drogie, kosztuje ok. 100-200 złotych. W przeciwieństwie do hamowni silnikowej nie wymaga ona wymontowania jednostki z samochodu – można na nią wjechać wprost z ulicy, bez wcześniejszych przygotowań.

REKLAMA

Urządzenia takie wyglądają bardzo podobnie do stanowisk służących do testowania hamulców, jakie znamy ze stacji diagnostycznych. Auto porusza się w trakcie badania na rolkach, tyle, że wcześniej musi zostać przytwierdzone pasami – po pierwsze dlatego, żeby nie odjechało w czasie prób, a po drugie, po to, żeby koła nie ślizgały się na rolkach, zafałszowując wyniki pomiarów. Wprawdzie hamownia podwoziowa pozwala sprawdzić moc i moment obrotowy tylko na kołach, jednak urządzenia przy użyciu odpowiednich algorytmów obliczają moc i moment obrotowy silnika, tak jak jest on podawany w danych technicznych.

Kiedy sprawdzić samochód?

1. Gdy przerabialiśmy wydech - nawet drobne zmiany w obrębie układu wydechowego mogą mieć wpływ na charakterystykę pracy silnika - w przypadku większości niewprawnych modyfikacji będzie to zmiana na gorsze.. Problemów można się spodziewać przede wszystkim w przypadku „samoróbek” lub układów zmontowanych z elementów uniwersalnych.

Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2. Przed i po chiptuningu - po wszelkich modyfikacjach oprogramowania sterującego pracą silnika należy sprawdzić, jak wpłynęły one na jego charakterystykę. Żaden szanujący się tuner nie zaproponuje klientowi wykonania modyfikacji silnika bez uprzedniego skontrolowania na hamowni jego pierwotnej charakterystyki, a następnie – po tuningu – sprawdzenia efektów zmian.

3. Po modyfikacjach turbiny - turbosprężarka ma olbrzymi wpływ na charakterystykę doładowanego silnika. Po wymianie zużytej na nową lub po wszelkich modyfikacjach tuningowych warto wybrać się do warsztatu na pomiary mocy i momentu obrotowego.

Zobacz również: Co to jest hamownia i jak z niej korzystać?

4. Po założeniu instalacji LPG - wiele typów instalacji wymaga precyzyjnego strojenia podczas pracy pod obciążeniem. W przeciwnym wypadku może się okazać, że doskonale pracują one w warsztacie, ale nie, na co dzień. Hamownia pozwala również określić, jaki wpływ na charakterystykę silnika (przebieg momentu obrotowego oraz moc) będzie miał montaż instalacji gazowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA