| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.

Sprawdzenie samochodu na hamowni nie jest drogie, kosztuje ok. 100-200 złotych. W przeciwieństwie do hamowni silnikowej nie wymaga ona wymontowania jednostki z samochodu – można na nią wjechać wprost z ulicy, bez wcześniejszych przygotowań.

Urządzenia takie wyglądają bardzo podobnie do stanowisk służących do testowania hamulców, jakie znamy ze stacji diagnostycznych. Auto porusza się w trakcie badania na rolkach, tyle, że wcześniej musi zostać przytwierdzone pasami – po pierwsze dlatego, żeby nie odjechało w czasie prób, a po drugie, po to, żeby koła nie ślizgały się na rolkach, zafałszowując wyniki pomiarów. Wprawdzie hamownia podwoziowa pozwala sprawdzić moc i moment obrotowy tylko na kołach, jednak urządzenia przy użyciu odpowiednich algorytmów obliczają moc i moment obrotowy silnika, tak jak jest on podawany w danych technicznych.

Kiedy sprawdzić samochód?

1. Gdy przerabialiśmy wydech - nawet drobne zmiany w obrębie układu wydechowego mogą mieć wpływ na charakterystykę pracy silnika - w przypadku większości niewprawnych modyfikacji będzie to zmiana na gorsze.. Problemów można się spodziewać przede wszystkim w przypadku „samoróbek” lub układów zmontowanych z elementów uniwersalnych.

Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?

2. Przed i po chiptuningu - po wszelkich modyfikacjach oprogramowania sterującego pracą silnika należy sprawdzić, jak wpłynęły one na jego charakterystykę. Żaden szanujący się tuner nie zaproponuje klientowi wykonania modyfikacji silnika bez uprzedniego skontrolowania na hamowni jego pierwotnej charakterystyki, a następnie – po tuningu – sprawdzenia efektów zmian.

3. Po modyfikacjach turbiny - turbosprężarka ma olbrzymi wpływ na charakterystykę doładowanego silnika. Po wymianie zużytej na nową lub po wszelkich modyfikacjach tuningowych warto wybrać się do warsztatu na pomiary mocy i momentu obrotowego.

Zobacz również: Co to jest hamownia i jak z niej korzystać?

4. Po założeniu instalacji LPG - wiele typów instalacji wymaga precyzyjnego strojenia podczas pracy pod obciążeniem. W przeciwnym wypadku może się okazać, że doskonale pracują one w warsztacie, ale nie, na co dzień. Hamownia pozwala również określić, jaki wpływ na charakterystykę silnika (przebieg momentu obrotowego oraz moc) będzie miał montaż instalacji gazowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek Tłumaczenia i szkolenia językowe

Skrivanek jest agencją translatorską, która oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu tłumaczeń i szkoleń językowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »