| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Montaż sportowego układu dolotowego

Montaż sportowego układu dolotowego

Przychodzi taki moment, kiedy osiągi naszego auta przestają być zadowalające. Jedną z najprostszych metod na podniesienie mocy jest ingerencja w układ dolotowy.

Oferta producentów układów dolotowych jest bardzo bogata. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety i przekłada się bezpośrednio na ewentualny przyrost mocy i jej przebieg w funkcji obrotów. Zestawy zawierają zazwyczaj wszystkie elementy potrzebne do montażu, jak: łączniki silikonowe (lub gumowe), odpowiednie rurki dolotowe, opaski ślimakowe, filtr powietrza, itd. Przy demontażu seryjnego układu i montażu sportowego układu dolotowego, przydadzą się na pewno śrubokręt i kombinerki. 

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Pracę rozpoczynamy od odpięcia kostki przyłączeniowej przepływomierza. Kolejno demontujemy wszystkie elementy układu dolotowego, poczynając od puszki filtra powietrza, a kończąc na przepustnicy. Sportowy układ dolotowy zakładamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o podłączeniu wszystkich podciśnień silnika i odmy. Na koniec pozostaje podłączenie kostki przepływomierza, włączenie silnika i sprawdzenie czy są ewentualne nieszczelności w układzie. Jeżeli na jakieś napotkamy, należy je bezwzględnie usunąć.

Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?

Seryjne układy dolotowe projektowane są tak, aby zapewnić jak najbardziej optymalne osiągi uwzględniając w tym również poziom hałasu. Jeżeli chcesz, aby Twój silnik brzmiał bardziej „rasowo”, a przy tym uwolnić parę koni mechanicznych, nic nie stoi na przeszkodzie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Marta Wilczkowska

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »