| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Montaż sportowego układu dolotowego

Montaż sportowego układu dolotowego

Przychodzi taki moment, kiedy osiągi naszego auta przestają być zadowalające. Jedną z najprostszych metod na podniesienie mocy jest ingerencja w układ dolotowy.

Oferta producentów układów dolotowych jest bardzo bogata. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety i przekłada się bezpośrednio na ewentualny przyrost mocy i jej przebieg w funkcji obrotów. Zestawy zawierają zazwyczaj wszystkie elementy potrzebne do montażu, jak: łączniki silikonowe (lub gumowe), odpowiednie rurki dolotowe, opaski ślimakowe, filtr powietrza, itd. Przy demontażu seryjnego układu i montażu sportowego układu dolotowego, przydadzą się na pewno śrubokręt i kombinerki. 

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Pracę rozpoczynamy od odpięcia kostki przyłączeniowej przepływomierza. Kolejno demontujemy wszystkie elementy układu dolotowego, poczynając od puszki filtra powietrza, a kończąc na przepustnicy. Sportowy układ dolotowy zakładamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o podłączeniu wszystkich podciśnień silnika i odmy. Na koniec pozostaje podłączenie kostki przepływomierza, włączenie silnika i sprawdzenie czy są ewentualne nieszczelności w układzie. Jeżeli na jakieś napotkamy, należy je bezwzględnie usunąć.

Zobacz również: Jak zamontować turbosprężarkę?

Seryjne układy dolotowe projektowane są tak, aby zapewnić jak najbardziej optymalne osiągi uwzględniając w tym również poziom hałasu. Jeżeli chcesz, aby Twój silnik brzmiał bardziej „rasowo”, a przy tym uwolnić parę koni mechanicznych, nic nie stoi na przeszkodzie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iuridico

Doradztwo Prawne & Tłumaczenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »