| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Jak wymienić tarcze hamulcowe na większe?

Jak wymienić tarcze hamulcowe na większe?


Wymiana tarcz hamulcowych na większe jest wymagana, kiedy zwiększamy znacząco moc auta. Założenie większych tarcz gwarantuje skuteczniejsze hamowanie. W tym poradniku podpowiemy, jak zamontować większe tarcze.

Zazwyczaj są dwa powody, dla których zakładamy większe tarcze. Pierwszy z nich to zapewnienie skutecznego hamowania, kiedy nasz silnik został poddany tunningowi.
Drugi powód to zazwyczaj kwestie wizualne. Po założeniu dużego rozmiaru felg nasza tarcza „ginie” w takich wielkich obręczach aluminiowych. Dlatego też, kierowcy zakładają większe tarcze, by uniknąć komicznego widoku.

Jeżeli mamy dodatkowy komplet felg na zimę (zazwyczaj mniejsze niż na lato), może się okazać, że po wymianie tarcz, nie będziemy mogli ich założyć. Wówczas generują nam się dodatkowe koszty w postaci nowych felg oraz opon. 

Zobacz również: Plusy i minusy ksenonów - porady

Wymianę zaczynamy od uniesienia samochodu oraz odkręcenia kół. Wykręcamy zacisk. W przypadku wyczuwalnego oporu używamy odrdzewiacza. Po wykręceniu zacisku wyjmujemy klocki hamulcowe. Możemy od razu wyjąć wewnętrzny i zewnętrzny, gdyż zacisk również będzie wymagał wymiany. Przystępujemy do wymiany tarczy, jeżeli nie ma oddzielnych śrub trzymających tarczę, próbujemy zdjąć ją z piasty.

Jeśli tarcza będzie stawiać wyraźny opór staramy się puknąć ostrożnie w tylną część tarczy.

Jeżeli to nie pomaga, warto użyć odrdzewiacza i spryskać elementy łączące tarczę z piastą. Kiedy mamy zdemontowaną tarczę, przystępujemy do czyszczenia piasty, aby nowa tarcza dobrze przylegała.

Należy dobrze oczyścić miejsce styku tarczy z piastą.

Zobacz również: Czy przyciemnianie szyb jest bezpieczne?

Po zamontowaniu tarczy na swoim miejscu, zabieramy się za zacisk. Odkręcamy zacisk od jarzma, następnie wkręcamy nowy zacisk. Warto przesmarować śruby klejem do śrub. Należy pamiętać o nasmarowaniu prowadnic klocków w jarzmie. Teraz możemy przystąpić do zamontowania klocków hamulcowych. Wewnętrzny klocek wkładamy do tłoczka w zacisku, natomiast zewnętrzny na swoje miejsce. Kolejnym krokiem jest przełożenie przewodów hamulcowych. Musimy to robić sprawnie i szybko, by uciekło jak najmniej płynu hamulcowego.

Przewód odkręcamy i zakręcamy, kręcąc zaciskiem. Nie możemy dopuścić do skręcenia przewodu.

Przykręcamy zacisk na swoje miejsce, oraz zakładamy zaślepki (jeśli występują). Zakładamy drucik na klocki. I w tym momencie mamy za sobą wymianę tarczy z jednej strony. Analogicznie postępujemy w czasie wymiany z drugiej strony. Na koniec przystępujemy do odpowietrzenia układu hamulcowego.

Podczas odpowietrzania, należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »