| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Co to jest swap silnika?

Co to jest swap silnika?

SWAP to przekładka silnika z jednego samochodu do drugiego. Jest to czasami najtańszy i najbezpieczniejszy - oprócz chiptuningu - sposób podrasowania auta.

Oczywiście nie ma sensu wkładać do swojego auta silnika słabszego, niż mamy obecnie. Poszukajmy więc większego i silniejszego. Najpierw warto rozejrzeć się za silnikami, które były montowane w danym modelu. Taniej jest kupić silnik np. od Golfa GTI i przełożyć go do bardziej cywilnej wersji, niż kupić całego Golfa GTI. A silnik GTI potem ewentualnie wzmacniać. Przy okazji, już pozostając przy Golfie – przy okazji kupna silnika warto rozejrzeć się za innymi częściami z tej wersji – skrzynią biegów, hamulcami wraz z pompą, czy nawet fotelami. W pakiecie możemy kupić to wszystko naprawdę tanio, zwłaszcza, jeśli udałoby się nam potrzebne części zdobyć kupując tzw. „rozbitka”, czyli auto po wypadku, ale ze sprawnymi i nieuszkodzonymi częściami mechanicznymi.

Polecamy: Samochód w firmie – zmiany od 1 kwietnia 2014 r.

Pamiętajmy o tym, żeby silnik kupić wraz z całym niezbędnym osprzętem. Sam goły kawał metalu nie pojedzie – potrzebny będzie komputer, wszystkie kable i węże dochodzące do silnika i z niego wychodzące. Warto zwrócić na to szczególną uwagę, bo wiele firm złomiarskich, zwanych szrotami, potrafi ciąć wszystko na części nie patrząc czy ma to sens.

Zobacz również:  Jak utwardzić zawieszenie?

Jeśli silnik do naszego modelu ciężko znaleźć, albo chcesz iść o krok dalej, zainteresuj się silnikami swojego producenta, ale z modeli wyższej klasy. Czy będzie pasować? Prawie na pewno tak. Producenci samochodów też umieją liczyć i oszczędzają tam, gdzie mogą. Wiele modeli dzieli ten sam silnik, czasami o nieco zmienionych parametrach. Jeśli silnik o pojemności – powiedzmy – 1,5 litra pasuje i do mniejszego, i do większego modelu, to w zasadzie wszystkie silniki z tego wyższego, wejdą to tego mniejszego. Skomplikowane? Niekoniecznie.

W Polsce swap silnika nie jest jeszcze popularny, trudno powiedzieć dlaczego, ale koronnym przykładem, jedną z pierwszych w miarę masowych operacji swapu było przekładanie silników z Fiata Uno czy nawet Punto do Cinquecento i Seicento. Popularny, nawet dziś CC i SC Sporting zyskiwał w ten sposób nowe mocne serce, bez konieczności żyłowania silnika. Oczywiście warto upewnić się, czy motor z wyższego modelu będzie pasował do naszego, ale na ogół nie ma z tym większego problemu. Są marki budowane w sposób tak modułowy, że pozwalają na dowolną żonglerkę silnikami. Należy do nich np. Subaru – w tych japońskich czterołapach bardzo łatwo zamienia się nie tylko silnik, ale i skrzynię biegów, elementy wydechu i wiele, wiele innych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ASiW

Obsługa prawna i wsparcie przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »