| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Co to jest drifting?

Co to jest drifting?

 W driftingu chodzi głównie o show, o pokaz umiejętności – podobnie jak w motocyklowym stuncie. Jednak i tu są elementy, które poddaje się surowej ocenie.

Ojczyzną driftu jest Japonia i to z nią ta dyscyplina jest jednoznacznie kojarzona. Z kilku powodów. Pierwszy: właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni kierowcy wpadli na pomysł ścigania się bokiem. Drift narodził się podczas nocnych, nielegalnych wyścigów, w których chodziło już niekoniecznie o czas przejazdu a o jego atrakcyjność. Po drugie to japońskie auta królują w drifcie. Po trzecie to właśnie Japończycy są w tej dyscyplinie najlepsi, choć uczciwie trzeba przyznać, że nie królują ani w rajdach, ani wyścigach.

Najpierw musisz zapałać silną miłością do tego stylu jazdy. W rajdach czy wyścigach torowych raczej unika się wprowadzania auta w poślizg, z wyjątkiem sytuacji kiedy nie spowoduje to straty czasowej. W drifcie wręcz przeciwnie – im dłużej auto jedzie bokiem, tym lepiej.

Zobacz również: Jak wymieniać opony?

Potem przychodzi czas na wybór i zakup samochodu. Japończycy wybierają auta rodzimej produkcji – Nissany Silvia, Skyline, 200 SX czy Toyoty Supra. W Europie popularne są również auta BMW. Najważniejsze, by auto miało mocny silnik, wytrzymałą skrzynię i układ przeniesienia napędu i przede wszystkim – tylny napęd. Choć jazda bokiem jest też możliwa w przednionapędówkach, choć to trudniejsze. Ale to nie marka samochodu jest najważniejsza, a styl jazdy.

Jeśli chcesz zacząć przygodę z driftingiem, najlepiej zainwestuj w samochód tylko do tej dyscypliny. Zakres zmian i spora awaryjność raczej wykluczą odwożenie dzieci do szkoły, czy wycieczki na zakupy z listy rzeczy, które chcesz robić tym samochodem. Skoro masz już mocną tylnonapędówkę, maksymalnie utwardź jej zawieszenie. Obniżenie też nie zaszkodzi. Auto nie może się przechylać na boki w zakrętach, bo to utrudni kontrolę nad nim. A przecież zamierzasz jeździć głównie w zakrętach!

Następnie wyrzuć z auta wszystko, co zbędne. Im lżejszy samochód, tym chętniej będzie zrywał przyczepność. Warto jeszcze odpowiednio wyregulować przednie koła, w ten sposób, by dolna krawędź była bardziej odsunięta od auta, niż górna. W skrócie – auto ma wyglądać, jakby przysiadło a kółka się rozjechały. W ten sposób otrzymasz dobrą przyczepność przedniej osi, używanej do nadawania jeździe kierunku. Na dobrej przyczepności osi tylnej raczej Ci nie zależy, więc załóż na nią opony dość zużyte – będą trzymać słabiej, pozwalając na wykonywanie karkołomnych ewolucji.

Zobacz również: Oklejanie aut folia - porady.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Świętochowska-Lewczuk

Młodszy Specjalista ds. Personalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »