REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co daje obniżenie auta?

Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

.Nie tylko czerwone samochody wyglądają na szybsze, niż są w rzeczywistości. Również niższe mają bardziej agresywny wygląd. I w społecznej świadomości "trzymają się" podczas jazdy po zakrętach niczym przyklejone.

Z oczywistych powodów lepiej nie szukać używanych elementów zawieszenia, chyba, że mamy absolutne zaufanie do ich sprzedawcy. Inaczej łatwo kupić uszkodzoną sprężynę, czy cieknący amortyzator.

REKLAMA

Czy to prawda? Poniekąd tak. Obniżenie samochodu polega na obniżeniu jego zawieszenia. Zamiast seryjnych amortyzatorów i sprężyn, montuje się nieco krótsze, na ogół są też twardsze. Auto znajduje się bliżej nawierzchni, ma więc obniżony środek ciężkości. To zaś pozwala na szybsze i pewniejsze pokonywanie zakrętów. Przy okazji auto na ogół wygląda nieco bardziej drapieżnie.

Zobacz również: Geometria zawieszenia - teoria i praktyka.

Obniżenie auta ma też wady

REKLAMA

Polska jest krajem pokrytym dziurami, koleinami, wysokimi krawężnikami. Nawet zwykłe, nie obniżone zawieszenie nie gwarantuje tego, że nie zostawisz na drodze jakiegoś kawałka swojego bolidu. Przyznam, że niewiele jest śmieszniejszych rzeczy, niż superkierowca w poważnie obniżonym supersamochodzie, który zatrzymuje się przed progiem zwalniającym i biegnie do niego z miarką w ręku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszukaj w ofertach renomowanych producentów sprężyn i amortyzatorów dedykowanych do Twojego samochodu. Tacy producenci jak Eibach, Bilstein czy Kayaba robią zawieszenia do większości popularnych aut a ich katalogi nie są pilnie strzeżoną tajemnicą. Nie spodziewaj się jednak, że będzie tanio.

Przeszukaj fora internetowe zrzeszające ludzi, którzy mają taki sam samochód, jak Ty. Wśród nich będzie niejeden, który kombinował z obniżaniem auta i chętnie podzieli się swoją wiedzą. Jeśli możesz uniknąć błędów, które kiedyś ktoś już popełnił – zrób to. Oszczędzisz czas i pieniądze, a musisz pamiętać, że zmiana zawieszenia to nie jest tanie rozwiązanie. Może zasugeruje Ci kupno zawieszenia jednocześnie dobrego, które nie zrujnuje domowego budżetu.

Zobacz również: Co osłabia koncentrację podczas prowadzenia auta?

Czego nie robić?

Pamiętaj o tym, że nie warto (a nawet nie wolno) kupować jakichś chałupniczych rozwiązań do obniżania zawieszenia. Na internetowych aukcjach pojawiają się cudowne bajery, których zadaniem jest ściśnięcie sprężyn tak, by były krótsze. To nic więcej jak tylko śruba, jakiej zwykle używa się do ściskania lin. Nie można ściskać nią sprężyn, grozi to ich uszkodzeniem, uszkodzeniem amortyzatorów a także utratą sprężystości jednych i drugich. Pamiętaj o tym, że sprężyna mimo niezbyt imponującego kształtu i budowy, jest precyzyjnie zaprojektowaną częścią samochodu, o dużym znaczeniu dla bezpieczeństwa. Jej ściskanie czy skracanie ją po prostu psuje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA