| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Oklejanie aut folią - porady

Oklejanie aut folią - porady

Jak wyróżnić swoje auto z tłumu identycznych, bezimiennych blaszanych pudełek? Może karbonowa maska i dach? Drogo i kłopotliwie. A jakby tak to wszystko... nakleić?

Folie samochodowe mają dwa podstawowe zastosowania – tunerskie i reklamowe. To drugie jest jasne, co dzień widzisz na drodze dziesiątki pooklejanych reklamami samochodów. Banki, sklepy, kwiaciarnie – wszystkie firmy oznaczają swoje auta. Trudno się dziwić, reklama dźwignią handlu. A auta policyjne? One też korzystają z dobrodziejstw folii – napisy czy charakterystyczne pasy to naklejki.

Zobacz również: Jak tanio zacząć przygodę z tuningiem?

Folie są szeroko stosowane w wykańczaniu aut z zewnątrz. Zawsze łatwiej i taniej jest coś nakleić, niż namalować. Dzięki nim możesz zrobić praktycznie wszystko w sposób całkowicie odwracalny. Białe pasy na masce, dachu i kufrze, aż po zderzaki? Proszę bardzo. Ich namalowanie wymagałoby przygotowania lakieru, odrysowania konturów, lakierowania, potem wyschnięcia. Człowiek z rolką dobrej taśmy załatwi to momentalnie. Oczyści lakier, wytnie co trzeba i naklei na samochód. Nowoczesne termokurczliwe folie dostosują swój kształt do powierzchni auta – nie będzie załamań i zmarszczeń nawet na krawędziach drzwi czy w szczelinach maski. Są przy tym bardzo cienkie, nawet z bliska trudno odróżnić element naklejony od namalowanego.

Na swoje auto możesz rzucić dowolny wzór, bez ryzyka, że lakiernikowi omsknie się ręka. Co więcej – ten wzór możesz obejrzeć już wydrukowany i wycięty, tuż przed położeniem go na lakier samochodu. Napis, grafika, zdjęcie – ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia.

naklejki, które udają supersportowy wygląd karbonowej powierzchni. Najczęściej okleja się nimi maski, dachy i tylne klapy, czyli elementy, które warto czasem wymienić na lżejsze i wytrzymalsze. Oczywiście folia o strukturze karbonu nie ujmie samochodowi żadnych kilogramów ani nie da większej wytrzymałości, ale skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

Zobacz również: Flokowanie deski rozdzielczej - jak to zrobić?

Niektórzy idą jeszcze dalej. Ostatnim krzykiem tuningowej mody są czarne matowe lakiery w sportowych samochodach. Zastanawialiście się kiedyś, ile z nowych Porsche, Mercedesów czy BMW jest w rzeczywistości lakierowanych na czarny mat? Niewiele. Większość jest szczelnie opatulona specjalną folią. Tak jest szybciej, taniej a jeśli chcesz sprzedać auto, folię można ściągnąć. I wyłoni się spod niej lakier bez najmniejszych zadrapań!

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dremel

BIG ON DETAIL

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »