| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Malowanie zacisków hamulcowych - porady

Malowanie zacisków hamulcowych - porady

Drobiazg, który cieszy oko – pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. To podkreślenie sportowych ambicji, ale w nienachalny sposób. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę przy malowaniu zacisków.

Po co malować zaciski hamulcowe? To tylko drobny element stylizacji. Jego zastosowanie ma sens przy użyciu felg, spoza których będzie widać czerwień zacisków. Ich malowanie w przypadku kiedy auto ma zwykłe stalowe felgi przypomina wieszanie obrazu „twarzą do ściany”.

Jaki kolor wybrać? Taki, który kojarzy się ze sportem. Markowe zaciski Ferodo na ogół są malowane właśnie na czerwono. W wielu wyścigówkach możemy dostrzec żółty kolor we wnętrzu kół. Takie malowanie najlepiej pasuje oczywiście do żółtych aut. Charakterystyczne złote zaciski Brembo można dostrzec w mocnych czterołapach spod gwiazd Subaru. Jest jeszcze jeden charakterystyczny kolor. Opel Performance Center wypuszcza mocno podrasowane auta tej niemieckiej marki z charakterystycznymi niebieskimi elementami. Trzeba pamiętać, że pomalowanie zacisków na niebiesko w aucie innym, niż Opel nie przysporzy nam popularności. No i o tym, że malowanie zacisków to tylko stylistyka, w żaden sposób nie poprawia właściwości hamulców.

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz również: Oklejanie aut folią - porady

Wystarczy kupić dobrej jakości lakier termoodporny. Kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za puszkę. Nie warto używać zwykłych farb – zacisk mocno się rozgrzewa. Farba albo szybko zlezie albo się wypraży zmieniając kolor. Do wyboru mamy lakiery Motip, Foliatec a nawet popularne farby Hammerite. Najłatwiej zdjąć koło, oczyścić zacisk za pomocą szczotek drucianych, następnie odtłuścić przy pomocy np. benzyny ekstrakcyjnej i pomalować niewielkim pędzlem. Po podeschnięciu nałożyć drugą warstwę, odczekać aż wyschnie (wg instrukcji na puszce lakieru), założyć koło i załatwione. Podczas malowania trzeba zwrócić uwagę, by nie zapaskudzić pracujących czynnie elementów hamulca – tarczy czy klocków.

Zobacz również: Flokowanie deski rozdzielczej - jak to zrobić?

Trudniej pomalować zacisk farbą w spreju. Idealnie byłoby zdjąć cały zacisk i po oczyszczeniu i odtłuszczeniu zabrać się za malowanie. Można to zrobić, jeśli planujesz poważny remont hamulców, albo założenie nowych zacisków. Inaczej nie warto się w to bawić – operacje, które wymagają demontażu zacisku wymagają na ogół wymiany całego płynu hamulcowego. Jest on bardzo higroskopijny a woda niestety bardzo mu szkodzi. Trudno uniknąć absorbowania wody przez płyn przy zdjęciu zacisku na kilka godzin. Na pewno nie obędzie się przynajmniej bez porządnego odpowietrzenia hamulców. Niektórzy malują zaciski sprejem bez zdejmowania zacisków, ale trudno uznać skuteczność takiego rozwiązania.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ21
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

APRIL Polska Service sp. z o.o.

Multiagencja ubezpieczeniowa

Zostań ekspertem Infor.pl »