| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Słownik > Filtr paliwa: benzyna

Filtr paliwa: benzyna

Filtr paliwa służy do filtrowania zanieczyszczonego paliwa, w celu zapewnienia niezakłóconej pracy silnika. Filtry paliwa stosowane w układzie zasilania silników benzynowych powinny filtrować cząstki pyłków większe niż 3 μm. Dodatkowym zadaniem jest wytrącanie wody z paliwa.

W każdym gaźniku, a jest w niego wyposażana nadal większość benzynowych silników samochodowych, znajdują się dysze, odpowiednio dozujące paliwo. Niektóre z nich mają średnice kilku dziesiątych milimetra. Nawet niewielkie zanieczyszczenie mechaniczne paliwa jest w stanie skutecznie zatkać tak małe otwory. W przypadku zasilania wtryskowego sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Podobnie jak w silnikach z zapłonem samoczynnym, tak i w silnikach z zapłonem iskrowym ruchome elementy układów wtryskowych są do siebie dopasowywane z bardzo dużą dokładnością. Dlatego dostarczane do nich paliwo musi być bardzo dobrze oczyszczone z zanieczyszczeń stałych. W przeciwnym wypadku może dojść do poważnych uszkodzeń pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Zawarta w paliwie woda również nie powinna przedostać się ani do gaźnika, ani do wtryskiwaczy.

Benzynę jest o wiele łatwiej przefiltrować, niż olej napędowy, z uwagi na jej znacznie mniejszą gęstość. Filtry nie muszą być tak duże, jak w silnikach z zapłonem samoczynnym. Są one w obu przypadkach wykonywane z takich samych materiałów, gwarantujących zarówno wstępne, jak i ostateczne oczyszczanie paliwa na odpowiednim poziomie. Filtry siatkowe stosuje się zarówno po stronie zbiornika paliwa, przed pompą paliwową, jak i bezpośrednio w gaźniku. W przewodzie paliwa montowany jest dodatkowy papierowy, nie przepuszczający zanieczyszczeń większych od dwóch mikrometrów.

Filtry siatkowe należy czyścić, a filtry papierowe wymieniać w miarę potrzeby, zwykle nie rzadziej niż raz na kilkanaście tysięcy kilometrów. Objawy ich zanieczyszczenia, kwalifikujące do wymiany, są identyczne, jak w przypadku filtrów oleju napędowego.

Zobacz też: Mieszanka paliwowo-powietrzna

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Polak

Ekspert

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK