REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hondowski silnik o regulowanej pojemności skokowej

Honda
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Prawdziwy przełom w zakresie konstrukcji silnikowych szykuje Honda. Według danych jakie przeciekły do sieci, japoński koncern chce wdrożyć do produkcji seryjnej silniki o regulowanej pojemności skokowej. Ma być to racjonalna alternatywa dla małolitrażowych, lecz wysilonych silników z ery tzw. downsizingu.

Honda stworzyła silnik nowej ery?

REKLAMA

Honda to producent, który na silnikach spalinowych zna się jak mało kto. Jednostki napędowe Hondy spotkać można w motocyklach, samochodach, łodziach motorowych, samolotach a nawet w bolidach Formuły 1. Wiele rzeczy można powiedzieć o Hondzie, ale słowo solidność ciśnie się samo na usta. Nic zatem dziwnego, że jeśli koncern ten bierze się za opracowanie niecodziennej konstrukcji silnikowej, każdy z branży traktuje taką deklarację niezwykle poważnie. Jest bowiem prawie pewnym, że będzie to coś naprawdę dobrego.

REKLAMA

Wiele lat temu Honda zaskoczyła świat systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Konstruując pod koniec lat 80-tych wysokoobrotową jednostkę B16A, która z pojemności 1,6 l osiągała moce rzędu 160-185 KM beż żadnego doładowania, już wtedy pobiła wszelkie rekordy. Dziś, dzięki turbodoładowaniu tak wysoką moc jednostkową osiągają też i inni producenci. Honda zrobiła to jednak prawie 30 lat wcześniej. Co więcej, jej silniki okazały się bardzo trwałe i solidne, przez co nawet dziś nie ma problemu, aby auto ze sprawnym takim motorem znaleźć.

Honda <a class=silnik o regulowanej pojemności"/>

Hondowski silnik o regulowanej pojemności

Honda

Zobacz też: Silnik Hondy 2.2 i-CTDI - wady i zalety

REKLAMA

W dobie downsizingu, Honda musiała jednak przestawić się na jednostki z turbodoładowaniem. Prekursorem był niezwykle udany silnik Diesla 2.2 i-DTEC 150 KM, który został zastąpiony motorem 1.6 i-DTEC o mocy 120 i 160 KM (biturbo). Następnie Honda wzięła się silniki spalinowe czego efektem jest nowa Honda Civic Type-R z silnikiem 2.0 Turbo VTEC o mocy 310 KM. To jednak nie satysfakcjonowało Hondy, gdyż ta rozpoczęła równoległe prace na nowym typem silników, cechujących się zmienną pojemnością skokową.

Według danych jakie trafiły do sieci, nowy silnik Hondy miałby cylindry o równej i identycznej średnicy, jednak aby móc zmieniać ich pojemność, regulowany byłby skok tłoka. Operacja byłaby realizowana przez ruchome czopy wału korbowego, sterowane wysokim ciśnieniem oleju. W zależności od obciążenia, jednostką sterująca silnika, dobierałaby w sposób dynamiczny właściwy skok tłoka, a tym samym pojemność motoru.Czterocylindrowy motor, którego patent zgłosiła Honda, ma cylindry o pojemności wynoszącej od 300 do 675 cm3. Silnik może mieć zatem pojemność 1,2 l jeśli kierowcy nie zależy w danej chwili na osiągach, bądź nawet 2,7 l gdy zajdzie np. potrzeba wyprzedzenia innego pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Pomysł Hondy łączy zatem oczekiwania dwóch różnych grup kierowców - takich którzy cenią motory o wysokiej pojemności i dobrych osiągach oraz tych, dla których najważniejsza jest wysoka ekonomika jazdy. Co więcej, Honda nie zamierza ograniczyć się wyłącznie do jednostek czterocylindrowych. Chce wdrożyć do produkcji także "widlastą szóstkę". I to bardzo mnie cieszy!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA