| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Toyota opracowała dwa zupełnie nowe silniki Diesla: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4. Obie jednostki napędowe mają trafić pod maski Land Cruisera i Hiluxa.

Nowe silniki wyposażone są w produkowaną przez Toyotę zwartą, wysokosprawną turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Jest ona o 30% mniejsza od dotychczasowych i wykorzystuje opracowaną od nowa turbinę o większej sprawności. Zastosowany w niej nowy wirnik wyróżnia się małą bezwładnością, zapewniającą mu błyskawiczne przyspieszanie, a także wytwarzaniem maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.

W jednostkach serii GD po raz pierwszy wykorzystano też opracowany przez Toyotę nowatorski, selektywny katalizator mocznikowy SCR. Eliminuje on ze spalin do 99% tlenków azotu (NOx), będących jednym z głównych czynników zanieczyszczenia powietrza. Pomoże to zagwarantować zgodność z normami Euro 6 i standardami emisji określonymi przez japońskie przepisy w 2010 roku.

Dzięki optymalizacji rozmieszczenia katalizatora, zapewniającej jego większą skuteczność, a także innym usprawnieniom, wielkość katalizatora zmniejszono o 30%, zaś liczbę rodzajów wkładek używanych w układzie wydechowym zmniejszono z 18 tylko do trzech, co pozwoliło znacznie uprościć proces produkcyjny i zmniejszyć obciążenie środowiska.

Nowe silniki 1GD-FTV są już dostępne w Europie w odświeżonym modelu Land Cruiser 150. Nowa linia silników obejmuje również turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną z bezpośrednim wtryskiem 2GD-FTV o pojemności skokowej 2,4 l, która zadebiutuje w Europie pod koniec 2016 roku w nowym modelu Hilux.

Obecnie montowane w pojazdach Toyoty silniki serii KD będą stopniowo zastępowane nowymi jednostkami z rodziny GD. Do roku 2016 ich produkcja osiągnie ok. 700 tys. sztuk rocznie. Początkowo trafiać będą one na rynki około 90 krajów, a do roku 2020 dostawy obejmą rynki co najmniej 150 krajów.

Toyota będzie kontynuować rozwój silników wysokoprężnych jako ważnego składnika oferty silnikowej swoich samochodów, zgodnie z filozofią dostarczania właściwych pojazdów do konkretnych zastosowań we właściwym czasie. Wszystkie firmy wchodzące w skład grupy Toyota, w tym Toyota Industries Corporation, będą łączyć się w działaniu na rzecz tworzenia czystszych i bardziej konkurencyjnych silników wysokoprężnych do szerokiego spektrum pojazdów, zgodnie ze zróżnicowanymi potrzebami klientów z całego świata.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 tłok
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 tłok

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 turbosprężarka
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 turbosprężarka

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 układ wtryskowy
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 układ wtryskowy

Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 katalizator
Toyota silnik 1GD-FTV 2.8 katalizator

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »