| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Silnik Hondy 2.2 i-CTDI - wady i zalety

Silnik Hondy 2.2 i-CTDI - wady i zalety

Pierwszy silnik Diesla skonstruowany przez Hondę nosi oznaczenie N22A i można go spotkać m.in. jako napęd Hondy Accord. 2.2 i-CTDI jak na silnik wysokoprężny zużywa sporo paliwa, czy jest wart zainteresowania?

Wybór silnika wysokoprężnego (i-CTDI), to dla wielu osób jedyna możliwość, by znieść koszty paliwa związane z eksploatacją Hondy, np. Accord lub CR-V. Oba modele w odmianach benzynowych zużywają sporo paliwa i mimo że na rynku samochodów używanych wersje wysokoprężne są droższe od benzynowych, te z Dieslami pod maską kojarzą się z tanią jazdą.

Czy silnik i-CDTi jest tani w eksploatacji?

Jednostka napędowa o pojemności 2,2 l rozwija moc maksymalną 140 KM i według danych producenta średnie zużycie paliwa przez ten silnik w Accordzie to 5,5 l/100 km. W praktyce, gdy przez większość czasu eksploatując Accorda w warunkach miejskich trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 8l/100 km, co jak na silnik Diesla nie jest wynikiem rewelacyjnym. W przypadku Hondy CR-V wynik zużycia paliwa może być o litr/100 km wyższy.

Polecamy: Urlopy wypoczynkowe dla pracowników - PDF

Dla wielu osób, biorąc pod uwagę obecne ceny paliw może się to okazać zbyt dużym wyzwaniem.

Sprawdź opinie użytkowników na temat Hondy Civic

Silnik i-CDTi - usterki

Pocieszające jest jednak to, że koszty związane ze zużyciem paliwa to w przypadku egzemplarzy nie pozbawionych wad i eksploatowanych zgodnie z zaleceniami producenta jedyne wydatki eksploatacyjne. Bo największą zaletą japońskiego diesla jest jego trwałość. Wszelkie źródła informują o jednej typowej usterce dla silnika 2,2 i-CTDI, jest to pękający kolektor wydechowy, który w większości egzemplarzy został wymieniony na nowy podczas okresu gwarancji. Do napędu rozrządu użyto łańcucha, który z zasady jest trwały. Ale w egzemplarzach, które przejechały ponad 200 tys. km może się kwalifikować do wymiany. A w takim przypadku koszt naprawy przewyższy 2 tys. zł).

Mając na uwadze zakup silnika Diesla warto wziąć pod uwagę ewentualną konieczność wymiany dwumasowego koła zamachowego, czy wtryskiwaczy. Jednak według opinii użytkowników elementy te kwalifikują się do wymiany znacznie rzadziej niż w przypadku konkurencyjnych konstrukcji.

Sprawdź opinie użytkowników na temat Hondy Accord

reklama

Aktualizacja: 13.06.2013

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »