| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Opisy silników

Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Aktualizacja: 03.02.2012

Silnik 1.4 D-4D to niezawodna jednostka wysokoprężna, gorzej jest z dynamiką. Jednak po 10 latach eksploatacji nie ma z nim dużych problemów. »

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Aktualizacja: 03.07.2014

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI? »

Eksploatacja silnika 2.0 D-4D

Aktualizacja: 14.03.2014

Nowoczesne silnika diesla z układem common-rail mają dobre osiągi i potrafią być oszczędne. Wiadomo jednak, że nie ma rzeczy idealnych, a wszystko musi być obwarowane jakimiś warunkami. Czego możemy się spodziewać po silniku Toyoty 2.0 D-4D produkowanym w Jelczu? »

Kompendium: silnik 3SGE Toyota 2.0 16v. Wady, zalety, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Toyota jest jedna z tych firm, która bardzo rzadko zmieniała jednostki napędowe w swoich autach. Jedna i ta sama konstrukcja potrafiła – oczywiście z modyfikacjami – przetrwać u Toyoty nawet 20 lat. Silnik 3SGE jest dobrym tego potwierdzeniem. »

Kompendium: silnik Honda 1,4 16v, 90 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Zbudowany przez Hondę na przełomie lat 1999/2000 specjalnie dla Europy silnik o pojemności 1,4 litra miał trudne początki. Pierwsi klienci nie byli zachwyceni osiągami nowej jednostki napędowej. Konstrukcja – z biegiem czasu - obroniła się jednak sama. Silnik 1,4 16v Hondy jest niezawodny, praktycznie bezobsługowy, choć nie tak ekonomiczny jak zapewniał producent. »

Kompendium: silnik ATE/AER Volkswagen, Seat - 1.0 8v, 50 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy równych 50 koni mechanicznych przez kilkanaście lat był najtańszą i najbardziej ekonomiczną z benzynowych jednostek napędowych Volkswagena. Ten wybitnie niskobudżetowy silnik ma kilka znaczących zalet, warto jednak pamiętać, że koncernowi Volkswagena zdarzyła się też poważna wpadka przy unowocześnianiu jednostek AER. »

Kompendium: silnik Renault FR4/FR4T 2,0 R4 16v i 2,0 R4 16v turbo. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 14.03.2014

Silniki z rodziny Renault F4R są szczególnie polecane przez mechaników wyspecjalizowanych w autach Renault. Klasyczny czterocylindrowy rzędowy, dwulitrowy, szesnastozaworowy benzyniak Renault to jeden z bardziej niezawodnych silników w historii tej marki. »

Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 09.01.2015

Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną. »

Kompendium: silnik Citroen/Peugeot/Renault 3,0 V6 24v ES9/L7X. Wady, zalety, eksploatacja, modyfikacje, LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Trzylitrowy silnik z serii ES lub L7X to jeden z niewielu przykładów spólnej pracy wszystkich trzech największych francuskich producentów aut. Praktycznie ta sama jednostka pracuje pod maskami limuzyn Renault, jak i koncernu PSA, czyli Citroena i Peugeota. Jakie wady i zalety ma to klasyczne 3.0 V6? Jak go eksploatować, jakie ma wady i zalety? »

Kompendium: silniki Ford 2.0 TDDi/TDCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.07.2014

Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi, choć zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA. Jeśli jednak odpowiednio zadbamy o silniki 2.0 TDDi i 2.0 TDCi, możemy uniknąć wielu problemów technicznych. Podpowiadamy jak właściwie eksploatować turbodiesle w Fordach. »

Jak eksploatować silniki 1,3 Multijet?

Aktualizacja: 03.02.2012

Przez wiele lat Fiat nie miał w swojej ofercie niewielkiego silnika wysokoprężnego, który doskonale pasowałby do szerokiej gamy małych samochodów, z których słynie włoski producent. »

Jak eksploatować silniki 1,9 JTD/Multijet?

Aktualizacja: 03.02.2012

Silniki Diesla o pojemności 1,9 litra należą do najbardziej udanych jednostek napędowych Fiata ostatnich dwudziestu lat oraz do czołówki jednostek wysokoprężnych wszystkich marek. »

Jak eksploatować i dbać o silnik 1,9 TDI?

Aktualizacja: 14.03.2014

Diesel 1,9 TDI jest montowany w autach już od kilkunastu lat. Jednostka ta jest spotykana w popularnych modelach Volkswagena, Skody, Seata i Audi. 1,9 TDI jest uważany za mało awaryjny, jeśli tylko jego użytkownicy stosują się do kilku prostych zasad. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Pasierbek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »