| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?

Wysokoprężny silnik 2.2 SKYACTIV-D ma szesnasto zaworową głowicę, pojemność skokową równą 2191 cm3 i moc maksymalną 150 KM uzyskiwaną aż przy 4500 obr./min. Rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, a zasilanie paliwem realizowane jest poprzez szynę Common Rail. Współpracuje ona z wielootworowymi, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami paliwa mogącymi realizować do 9-ciu wtrysków wciągu jednego cyklu! Maksymalne ciśnienie jakie obsługują to 2000 barów.

Zobacz też: Nowy silnik Forda - 1.0 Ecoboost

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - dane techniczne

Typ silnika R4 DOHC 16-zaw.
Pojemność skok. cm3 2191
Średn. cyl.x skok tłoka mm 86,0x94,3
Napęd rozrządu Łańcuchowy
Układ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni
Stopień sprężania 14.0:1
Układ oczyszczania spalin Katalizator utleniający i filtr DPF
Moc maks. kW(KM)/obr./min 110 (150)/4500
Maks. moment Nm/obr./min 380/1800
Paliwo CN 51 (ON)
Pojemność zbiorn. paliwa l 51
Pojemność miski olejowej l 4,8

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - zmienne fazy rozrządu i niski stopień sprężania

Silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu zaworów wylotowych, co ma na celu stabilizować spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej i zapobiegać tzw. wypadaniu zapłonów.

Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

To czym Mazda chwali się w swoich nowych silnikach z serii SKYACTIV-D to bardzo niski stopień sprężania wynoszący 14:1. Pozwala on m.in. na zastosowanie lżejszych materiałów w jego konstrukcji.

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - sekwencyjne turbodoładowanie

Duża moc uzyskiwana w sposób liniowy to zasługa sekwencyjnego turbodoładowania. Dwie turbosprężarki pracują osobno, w zależności od obciążenia jednostki napędowej. Mniejsza z nich działa w niskim zakresie prędkości obrotowej, a większa w wyższym. Odpowiednią temperaturę sprężonego powietrza zapewnia duży intercooler.

Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - filtr cząstek stałych

Jednostka 2.2 SKYACTIV-D jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Moc na przednie koła przekazuje za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia automatyczna wyposażona również w sześć przełożeń.

Osiągi Mazdy3 w wersji sedan z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D

Osiągi
Prędkość maks. km/h 213
Przyspieszenie (0-100 km/h) s 8
Zużycie paliwa
Miejskie L/100 km 4,7
Pozamiejskie L/100 km 3,5
Średnie L/100 km 3,9
Emisja CO2 (średnia) g/km 104
Norma emisyjna Euro 6

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »