| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Silnik BMW o oznaczeniu N47 w chwili swojego rynkowego debiutu był jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Z małej pojemności skokowej osiągał moc od 116 KM do 218 KM. Najbardziej poszukiwana jest jego 177-konna odmiana. Niestety silnik N47 okazuje się bardzo kosztowną w serwisowaniu jednostką napędową.

Silnik BMW N47, o pojemności 2,0 litrów zadebiutował w 2007 roku. Trafił pod maski serii 1, 3, 5 oraz X1 i X3. W zależności od  wersji dysponuje mocą od 116KM do 218KM. Klienci upodobali sobie zwłaszcza wersję 2.0d 177KM, która w modelu 320d zapewniał przyspieszenie 0-100k/h w czasie 7,9 sekundy spalając przy tym średnio 4,8 litra paliwa na 100 km. Szybko okazało się jednak, że niskie koszty na stacji paliw nie zapewnią taniej eksploatacji auta z tym motorem.

Znaki, mandaty i punkty karne 2014 (PDF)

Typowe usterki silnika N47

Silnik N47 - Awaryjne łańcuchy rozrządu

Pierwsze sygnały o nieprawidłowym działaniu niemieckiej jednostki napędowej zaczęły napływać bardzo szybko. Pojawiające się odgłosy metalicznej pracy silnika szybko zlokalizowano i ustalono ich sprawcę. Okazało się, że w silniku hałasuje łańcuch rozrządu (a właściwie to dwa łańcuchy). Co niezwykłe, tego typu problem pojawiał się nawet w autach z przebiegiem 30-40 tys. km. Jak to możliwe? Winna zamieszania jest nadmierna oszczędność niemieckiego producenta poczyniona przy projektowaniu silnika N47.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik N47 - kiepskiej jakości napinacze i ślizgi

Po pierwsze niskiej jakości są napinacze łańcuchów i ślizgi, które powodują, że łańcuch przestaje być napięty, a duże siły jakie przenosi powodują jego stopniowe rozciąganie. Poza tym, trzeba przyznać, że jednorzędowy łańcuch (zamiast dwurzędowego)  rozrządu to nieporozumienie. Nic dziwnego, że tak cienka konstrukcja nie wytrzymuje zbyt dużych przebiegów. Zdarza się, że rozciągnięty łańcuch potrafi się przerwać, co skutkuje zniszczeniem jednostki napędowej. Nowa kosztuje ponad 30 tys. zł co czyni jej zakup jest nieopłacalnym.

Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł

Silnik N47 - kosztowny w naprawie

Wymiana obu łańcuchów rozrządu to koszt rzędu 8000 zł bowiem są one umieszczone z tyłu, od strony skrzyni biegów co wymusza wyjęcie silnika z auta.  Niestety, tu pojawia się kolejny, jeszcze większy problem. Okazuje się bowiem, że BMW najprawdopodobniej celowo zintegrowało dolną zębatkę, po której porusza się łańcuch, z wałem korbowym! Aby więc zachować standardy serwisowe zalecane przez producenta, ASO musi wymienić także wał korbowy za bagatela 15 tys. zł…Koszty w ASO są więc ogromne, a pominięcie wymiany zębatki nie będzie bez znaczenia dla trwałości nowego łańcucha.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Gontarek, HUKE Finanse

Firma HUKE Finanse jest multiagencją, która oferuje pełen zakres produktów ubezpieczeniowych i kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »