REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?

Silnik 2.5 TDI V6 pojawił się Audi A6 C5 w 1997 roku. Trzeba pamiętać o tym, że silnik ten występował w kilku wersjach a usterki, z którymi się boryka są w każdym z nich trochę inne.

REKLAMA

Typowe problemy silnika 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 o mocy 150KM występował w dwóch wersjach – AFB (1997-2000r.) i AKN (1998-2001r.). Silnik ten cierpi na sporą liczbę usterek (w obu odmianach) , a najpoważniejsze z nich dotyczą m.in :

- filtra odpowietrzania skrzyni korbowej;

- wycierających się elementów rozrządu (wałki, dźwignie zaworowe, hydropopychacze i podkładki na trzpieniach zaworowych

- zacierania się trzpieni zaworowych w prowadnicach głowicy (skutek gromadzących się opiłków metalu z wytartych krzywek wałków i dźwigni zaworowych)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)

- sukcesywnego spadku wydajności pompy oleju (w skutek nadmiernie gromadzących się w niej zanieczyszczeń np. opiłkami metalu powstających w wyniku wycierania elementów rozrządu)

- awaryjnej pompy wtryskowej VP44 (jej regeneracja pochłonie od 900 do 2500zł)

- awarii czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza G80 (naprawa pochłonie min. 1000 zł)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Prawdziwe wydatki pojawiają się przy standardowej wymianie napędu rozrządu (obejmuje ona zakup dwóch pasków zębatych, dwóch pasków wielorowkowych, siedmiu rolek, termostatu, pompy wody, napinacza hydraulicznego). Naprawa pochłonie od 2000 do 5000 zł w zależności czy użyjemy zamienników czy części oryginalnych.  Regeneracja wałków rozrządu to koszt ok. 2000 zł, a do tego zazwyczaj należy doliczyć wymianę pozostałych elementów z nimi współpracujących.

Silnik 2.5 TDI V6 180KM

W latach 1999-2003 do gamy jednostek wysokoprężnych stosowanych w Audi A6 dołączył silnik 2.5 TDI V6 180KM AKE. Do końca 2001 roku (modelowego) nadal spotkać się można ze awariami pompy wtryskowej, wycierającymi się elementami rozrządu czy problematycznym układem recyrkulacji spalin. Kłopotów nie powinien sprawiać za to przepływomierz Hitachi, który uważany jest za bardzo trwały.

Zobacz też: Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Od 2002 roku (modelowego) pozbyto się problemów z pompą VP44. Niestety wycieranie się wałków rozrządu pozostało. Od 2000 do 2001 roku dostępny był silnik AYM o mocy 155KM, który mimo lepszych opinii nadal borykał się z problemami „wałków”. Problem nie zniknął nawet przy prezentacji silnika BFC (moc AYM podniesiona do 163KM).

Poprawione silniki 2.5 TDI V6

REKLAMA

Cierpliwość jest jednak cnotą, o czym przekonali się klienci Audi w 2004 roku. Wtedy zadebiutowały nowe silniki 2.5 TDI V6 – BCZ 163KM i BAU 180KM (spełniające normę Euro3) oraz BDG 163KM i BDH 180KM (spełniające normę Euro4). Silniki te pozbawione są praktycznie wszytkich wad jego protoplastów. Przede wszystkim nie ma już problemu z układem rozrządu, a jego nowa wersja okazała się tak dobra, że została wykorzystana w późniejszych silnikach 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.0 TDI, 4.2 TDI.

Kosztowne naprawy mogą jednak się zdarzyć w silnikach BGD i BDH i dotyczą one zacierających się wtryskiwaczy paliwa. Poza tym problemy i to nie małe sprawia układ paliwowy. Jego odpowiednie ustawienie (mapowanie) jest bardzo czasochłonne i trudne. Wymiana w serwisie sterownika silnika na nowy nie rozwiązuje problemu. Trzeba po prostu stworzyć nową mapę pod konkretny egzemplarz silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Podsumowując silnik 2.5 TDI V6 to jednostka, która może przysporzyć wielu wydatków. Mechanicznie najgorzej wypadają silniki AFB, AKN, AKE, AYM oraz BFC bowiem cierpią na ścieranie się wałków rozrządu, a to prowadzi do uszkodzeń kolejnych podzespołów. Najlepiej pod względem trwałości wypadają silniki BCZ i BAU, których usterki nie są tak problematyczne w naprawie jak wcześniejszych wersji jednostki 2.5 TDI V6.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA