REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Włoska marka karcona jest przede wszystkim za słabą jakość wykonania, co przekłada się na liczne i często występujące w jej autach usterki. Wiele z nich spowodowanych jest jednak niewłaściwym serwisowaniem pojazdów i częstym lekceważeniu przez właścicieli Alf wykonywania w nich ich podstawowych napraw.

REKLAMA

Twin Sparks

Silnik o pojemności 2-litrów generuje moc 155KM (od 2000 roku 150KM). To co wyróżnia go na tle konkurencji to system Twin Sparks. Technologia ta, opierająca się na zastosowaniu podwójnego zapłonu, wykorzystuje do spalania mieszanki paliwowej po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder. Włoski koncern wprowadził to rozwiązanie już na początku XX wieku w celu zwiększenia wydajności jednostek napędowych. Dzięki dwóm świecom w cylindrze, inżynierowie mogli zwiększyć stopień sprężania silnika, bez obawy o wystąpienie spalania stukowego. W rezultacie system Twin Sparks zapewnia silnikowi równomierne rozwijanie mocy już od ok. 2500 obr./min. przy jednoczesnym jego niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Problematyczny wariator faz rozrządu

REKLAMA

Inną cechą, którą przypisują temu silnikowi jego użytkownicy to awaryjny wariator. Urządzenie to odpowiedzialne jest za sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu. Jego uszkodzeniu towarzyszy pojawienie się charakterystycznego dźwięku „stukania”. Silnik napędzany benzyną brzmi jak przeciętny diesel. Oprócz zmian akustycznych, awaria wariatora powoduje istotny spadek osiągów samochodu.

Aby wyeliminować problem wystarczy zakupić nowy wariator (koszt ok. 500 zł). Mechanicy podkreślają jednak, że warto go wymienić także przy okresowej zamianie napędu rozrządu. Pominięcie tej czynności może skutkować koniecznością podwójnej wymianie rozrządu. Ewentualna wymiana wariatora wiąże się bowiem z wymianą podstawowych elementów napędu rozrządu, w skład którego wchodzą: pasek rozrządu, jego napinacz i rolka, a także pasek wałków wyrównoważających wraz z rolką (przy ewentualnym zerwaniu, jego fragmenty dostają się pod pasek rozrządu, co kończy się jego zniszczeniem oraz poważnie zagraża samemu silnikowi). Do tego wszystkiego należy dodać wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Niski poziom oleju

Głównym powodem uszkodzenia wariatora jest zbyt niski poziom oleju w silniku. Włoska jednostka napędowa ma tendencję do jego nadmiernego zużywania, dlatego konieczna jest regularna kontrola jego poziomu. Braki oleju mogą przyczynić się do kolejnych usterek, dlatego wielu użytkowników Alf Romeo bardzo poważnie podchodzi do tego zagadnienia i zmienia olej częściej niż zaleca producent.

Panewki korbowodów

REKLAMA

Typowym mankamentem silnika 2.0 TS są również nietrwałe panewkami korbowodów. Zdarza się, że ulegają tzw. obróceniu co wiąże się zazwyczaj z remontem kapitalnym silnika. Aby obniżyć ryzyko wystąpienia ich awarii, zaleca się częstszą wymianę oleju (średnio co 8-10 tys. km). Niestety, czasem zdarza się, że także i to nie pomaga.

Odpowiednia eksploatacja samochodu z silnikiem 2.0 Twin Sparks pozwoli docenić jego wysokie osiągi i uniknąć niepotrzebnych wydatków. Nie jest to silnik dla osób, które cenią sobie bezobsługową eksploatację samochodu. Włoski silnik wymaga bowiem odpowiedniej troski i regularnego serwisowania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA