| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Nissan Almera I podobnie jak inne japońskie kompakty z lat 90-tych ubiegłego wieku, znane były z niezawodnych jednostek napędowych. Benzynowe silniki zdawały się być niewzruszone nawet na najbardziej intensywną eksploatację, włączając w to pracę na najwyższych obrotach.

Niestety druga generacja Almery, utraciła to z czego dotąd była znana – niezawodność. Największym rozczarowaniem okazały się jej jednostki napędowe, zwłaszcza benzynowy silnik 1.8 o fabrycznym oznaczeniu QG18DE. To spowodowało, że wielu użytkowników tego auta, będących dotąd wiernymi fanami japońskiego koncernu, wybrało auta konkurencji. W czym tkwi problem silnika 1.8 16V QG18DE?

Wysokie zużycie oleju

Największym jego mankamentem jest wysokie zużycie oleju, kształtujące się na poziomie ok. 1l/100km. Problem jest o tyle poważny, że pierwotnie winą obarczano wadliwe pierścienie. Niestety ich wymiana na nowy typ nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a silnik nadal potrafi zużywać olej. W ograniczeniu jego spalania pomóc może unikanie jazdy Almerą na wysokich obrotach, ale dla wielu użytkowników jest to marne pocieszenie.

W kwestii nadmiernego zużycia oleju należy także wspomnieć o innym problemie jaki się z tym zjawiskiem łączy. Silnik do pracy wykorzystuje 3 litry oleju. Jeśli zużywa nadmierną jego ilość, może to spowodować problemy ze smarowaniem silnika, a w konsekwencji zapieczenie pierścieni tłokowych. Ich wymiana może pochłonąć nawet 2000 zł.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Awaryjny łańcuch rozrządu

Innym kosztownym w naprawie problemem jednostki QG18DE jest łańcuch rozrządu. Zazwyczaj wytrzymuje on przebieg ok.200 tys. km, ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega on nadmiernemu rozciągnięciu. Koszt wymiany kompletnego rozrządu, w skład którego wchodzi łańcuch, napinacz, dwie prowadnice, uszczelniacze wałków rozrządu, simmering wału korbowego w pokrywie i uszczelka pokrywy zaworów kształtuje się na poziomie ok. 2200zł (ASO).  Zdaniem użytkowników Nissana Almery 1.8 koszt naprawy poza ASO jest niewiele niższy a oryginalny łańcuch jest trwalszy od zamienników.

Inne typowe ale już znacznie tańsze w naprawie usterki jakie trapią silnik QG18DE, dotyczą czujnika położenia wału korbowego, przepływomierza czy cewek zapłonowych (częściej awaria ta występuje w silniku QG15DE). Wiele problemów sprawia także przepustnica, której zabrudzenie powoduje wyraźny spadek mocy jednostki napędowej na wyższych jej obrotach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Silnik QG18DE stosowany w Almerze II-generacji jest jednostką wysokie ryzyka. Są egzemplarze, które pokonują bez większych problemów dystans na poziomie 200 000 km i nie trapią je poważniejsze usterki. Wiele jednak egzemplarzy ma problem z nadmiernym zużyciem oleju a ich ceny na rynku aut używanych są wyjątkowo atrakcyjne. Warto zatem zachować dystans do tego typu ogłoszeń i szukać modeli z udokumentowaną historią napraw.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Koronczok

Sprzedaż Internetowa24

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »