REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress
Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Toyota to marka, która słowo solidność zdaje się mieć ukryte miedzy literami. Nowoczesny silnik Diesla D-4D był dowodem na to, że japoński koncern dysponuje wiedzą, potrzebną do stworzenia bardzo dynamicznej jednostki wysokoprężnej. Coś jednak poszło nie tak na etapie produkcyjnym, gdyż silnik ten boryka się z poważną wadą techniczną.

Po początkowych zachwytach nad wysokimi parametrami jakimi dysponują silniki D-4D a zwłaszcza model 2.2 D-4D D-CAT o mocy 177KM, zaczęły napływać informacje o coraz to nowszych problemach z jakimi muszą radzić sobie serwisy Toyoty. Dwa najpoważniejsze z nich to wysokie zużycie oleju silnikowego oraz przepalająca się uszczelka pod głowicą.  

REKLAMA

Polecamy: Przestępstwa podatkowe. Nowe kary i procedury
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Wadliwe silniki z serii D-4D

Problem nie dotyczy zdaniem Toyoty wszystkich silników wysokoprężnych D-4D, a jedynie modeli z serii 1AD oraz 2AD (silnik stosowany także w Lexusie IS220d). Mowa tu o trzech jednostkach: 2.0 D-4D 126KM, 2.2 D-4D 150KM oraz 2.2 D-4D D-CAT 177KM.

Test najnowszej Toyoty RAV4 z silnikiem 2.0 D-4D

Japoński koncern nie zdecydował się na podjęcie akcji serwisowej, jednak przy określonych warunkach gotowy jest naprawić usterkę w danym pojeździe na swój koszt. Aby móc żądać naprawy na koszt Toyoty:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • silnik z serii 1AD/2AD musi zużywać ponad 0,5 litra oleju silnikowego na 1000km;
  • na tłokach widoczny powinien być nagar, a uszczelka pod głowicą musi nosić ślady przepalenia (charakterystyczny czarny nalot widoczny styku bloku silnika i jego głowicy).

Wada konstrukcyjna tego silnika jest na tyle poważna, że producent obecnie wymienia cały silnik na nowy (poza osprzętem). Aby auto zostało zakwalifikowane do naprawy, nie może być ono starsze niż 7 lat, a jego przebieg nie może być większy niż 180tys. km.

Wadliwe silniki były stosowane w następujących modelach Toyoty:

  • Avensis z  1AD lub 2AD (data produkcji:  kwiecień 2005 - luty 2009)
  • RAV4 z 2AD (data produkcji: lipiec 2005 - listopad 2008)
  • Auris z 1AD lub 2AD (data produkcji: wrzesień 2006 do wrzesień 2009)
  • Verso z 2AD (data produkcji: kwiecień 2005 do listopad 2008)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Jeśli nasze auto poddawane jest regularnemu serwisowi w ASO Toyoty, to jest spora szansa, że w ramach gestu handlowego uda się nam uzyskać darmową pomoc od producenta, nawet jeśli przebieg naszego auta przekracza wyżej wymieniony limit. Tu należy pochwalić japońskiego producenta, bowiem właściwie żaden inny koncern nie interesuje się tak gorliwie o jakość relacji ze swoimi klientami.

Przyczyna awarii silników D-4D

REKLAMA

Według Toyoty Motor Poland przyczyna tkwi w sposobie użytkowania samochodów wyposażonych w nowoczesne, mocno wysilone jednostki diesla. Wysokie obciążenie silnika powoduje deformację i podnoszenie się głowicy, czego efektem jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Problem polega na tym, że w nowych modelach Toyoty silniki nie mają takiego problemu, bądź ma on charakter marginalny. Dotarliśmy do pewnych informacji, które tłumaczą taki stan rzeczy. Jednostki  napędowe z serii 1AD i 2AD mają problem ze zbieraniem się nagaru na tłokach, najprawdopodobniej z powodu niepełnego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. To powoduje, że temperatura w cylindrze osiąga poziom znacznie większy niż może wytrzymać sama głowica. W rezultacie dochodzi do jej deformacji a dodatkowo uszkodzeniu ulegają krawędzie otworów cylindrycznych w bloku silnika. Płyn chłodniczy zaczyna wydostawać się poprzez szczelinę miedzy głowicą  a blokiem, po czym zostaje spalony w komorze cylindra. Widocznym efektem tego zjawiska jest powstawanie pary wodnej, która wylatuje poprzez rurę wydechową.

Test nowej Toyota Auris kombi z silnikiem 2.0 D-4D

warsztaty, które podejmują się naprawy silnika D-4D, wykonując szlif głowicy oraz aluminiowego bloku silnika. Nie wiadomo póki co na jak długo taka naprawa wystarcza, ale jej koszt (ok.4-5tys.zł) jest zdecydowanie niższy niż wymiana całego silnika w ASO (18tys.zł).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Anika
    2021-10-22 17:51:42
    TOYOTA corolla verso NAJGORSZY SAMOCHOD JAKI MIALAM 2,2 -2006 r -136 KM naprawa uszczelki, pompa, zawory scv po zamontowaniu nowych samochód nie zapala!!!!a po wyczyszczeniu starego odpala!
    1
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

"Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

REKLAMA

Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

REKLAMA

Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

REKLAMA