| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną.

Firma Renault swojego diesla 1.9 dCi oferowała w popularnych modelach marki w latach 1999-2006. Silniki trafiały m. in pod maskę Megane ale znajdziemy je również w takich autach jak Suzuki Grand Vitara czy Nissan Primera.

Pierwszym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem w koncernie Renault była jednostka 1.9 dTi, która zadebiutowała w 1997 roku w modelu Megane. Modernizacja nadeszła szybko bo już 2 lata później Laguna otrzymała jednostkę opartą na układzie common rail (1.9 dCi 107KM). Jednostki dTi mimo niewielkich mocy (80 ub 98KM), dość głośnej pracy i sporych wstrząsów są jednak tanie w eksploatacji i bardziej żywotne niż common rail.

49,90 złJazda z Hołkiem

Zobacz galerię: samochody z funkcjonalnym nadwoziem za 25 000 zł

Znalezienie egzemplarza z tym silnikiem w dobrym stanie będzie jednak nie lada trudnością, większość tych konstrukcji jest już mocno wysłużona a usterki układu wtryskowego czy turbosprężarek są codziennością przy przebiegu przekraczającym 250 tys. km. Potencjał układu korbowo-tłokowego jest jednak na tyle dobry, że warto rozważyć remont takiej jednostki i cieszyć się jej eksploatacją przez następnych parę lat.

Zobacz też: Jak dbać o silnik turbodoładowany? Na co uważać?

Największą wadą jednostki 1.9 dTi jest bardzo duży koszt wymiany napędu rozrządu. Jest ona zalecana w każdym egzemplarzu, który wzbudza jakiekolwiek wątpliwości jeśli chodzi o historię serwisowania. W skład wchodzą trzy rolki, pasek rozrządu i pompa wody. Na przyzwoitych częściach cena kształtuje się w okolicach 1000 zł.
1.9 dCi jest tańszy w tej kwestii, ponieważ ilość rolek ograniczono do jednej. Koszt powinien kształtować się poniżej 800 zł.

Plusy:

Silniki Renault na tle jednostek konkurencji wyróżniają się w miarę cichą pracą i niewielkimi drganiami. Turbodziura jest raczej niezauważalna a dynamika w tych jednostkach jest na przyzwoitym poziomie. Nawet przy dużych prędkościach samochody z tym silnikiem zadowalają się niewielką ilością paliwa. Komfort jazdy z jednostką 1.9 dCi utrzymuje się na wysokim poziomie. W niewielu jednostkach spotkamy kłopotliwy w eksploatacji filtr cząsteczek stałych.

Zobacz też: Wady i zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego

Minusy:

Tych niestety jest znacznie więcej. Silnik nie znosi dobrze trudów eksploatacji. Ciężko jest znaleźć zdrowy egzemplarz o niewielkim przebiegu. Trwałość pozostawia wiele do życzenia, awarie turbin są w tych silnikach codziennością już przy przebiegach rzędu 60-80 tysięcy kilometrów. Co prawda wiele zależy od sposobu eksploatacji jednak należy być wyczulonym podczas ewentualnych zakupów. Regeneracja turbo w 1.9 dCi to koszt od 800 do 1500 zł.

avatar

2013-07-24 22:53 Zgłoś

przyczyna moze tez bc przeplywka.nie dawno wymienilem i chwile bylo ok.a teraz znowu slae auto.choc to juz cos innego tylko co?

avatar

2013-06-23 15:52 Zgłoś

miałem to samo był zapchany wężyk zaworu podciśnienia turbo sprężarki komputer pokazywał ze jest git a brak mocy

avatar

2013-06-19 20:59 Zgłoś

to są naprawdę dobre silniki , zresztą wszyscy co mają takie samochody to potwierdzą ja mam LAGUNĘ , super .Jak się przesiądziesz do francuza to trudno ci wrócić do innego samochodu.

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP29
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Minka .pl

oferuje ekologiczne tapety ścienne drukowane w technologii lateksowej HP

Zostań ekspertem Infor.pl »