| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Astra F.

Wymiana filtru paliwa – silniki benzynowe

W przypadku wymiany filtru paliwa w silniku benzynowym należy zachować szczególną ostrożność. Całą pracę należy wykonywać z daleka od źródła ognia. Jeżeli zamierzamy przeprowadzać wymianę w garażu to należy pamiętać, żeby pomieszczenie było bardzo dobrze wentylowane.

Pierwszy krok to zlokalizowanie filtru paliwa. Znajduje się on pod samochodem z prawej strony bezpośrednio obok zbiornika paliwa. Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny lewarek z podstawkami oraz dwa zaciski.

Odłączamy ujemną klemę akumulatora i przechodzimy do uniesienia tyłu samochodu. Za pomocą podnośnika podnosimy tył auta i podstawiamy „kobyłki”. Pamiętajmy o podłożeniu klinów pod przednie koła.

Podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa i oznaczamy przewód zasilający i powrotny. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy. Wszystko po to, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Zakładamy zaciski na przewodzie i luzujemy powoli opaskę na przewodzie zasilającym i powrotnym. W ten sposób usuwamy powoli ciśnienie z układu. Zalecamy położyć szmatkę w miejscu łączenia. Odpinamy obydwa przewody od filtra i luzujemy śrubę obejmy. Wyjmujemy filtr z mocowania. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana alternatora

Przystępujemy do montażu. Filtr należy zamocować w taki sposób, żeby strzałka znajdująca się na nim była skierowana zgodnie z przepływem paliwa do silnika. Mocujemy filtr w obejmie i dokręcamy śruby mocujące obejmy. Następnie podłączamy przewody paliwowe i dokręcamy opaski zaciskowe. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu przewodów.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy czy nie ma widocznych wycieków. Jeśli znajdziemy nieszczelność, to należy sprawdzić mocowanie opasek zaimkowych. Na koniec udajemy się do punktu utylizacji w celu oddania zebranego paliwa i zużytego filtra. Odpady tego typu nie powinny być pozostawione w dowolnym miejscu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Szulikowski

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »