| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Astra F.

Zakręcamy zawór spustowy oraz śrubę odpowietrzającą. Po zlaniu wody z filtra nie ma potrzeby odpowietrzania obwodu doprowadzania paliwa.

Wymiana filtra

Przystępujemy do wymiany filtra. Na początku należy opróżnić cały filtr przedstawionym powyżej sposobem. Odkręcamy wkład filtrujący z obudowy filtra. Najlepiej zrobić to za pomocą specjalnego klucza przeznaczonego do wymontowania filtru oleju. Pamiętajmy, że wkład filtru paliwa jest wypełniony olejem napędowym aż po same brzegi. Należy go wyjmować powoli i bardzo ostrożnie. Zalecamy podłożyć szmatkę pod obudowę filtru. Sprawdzamy w jakim stanie jest pierścień gwintowany z tworzywa sztucznego. Jeśli jest poluzowany, to należy go dokręcić ręką do podgrzewacza na filtrze.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana termostatu

Teraz napełniamy nowy wkład filtra olejem napędowym i przykręcamy na swoje miejsce. Pamiętajmy, żeby używać tylko i wyłącznie świeżego paliwa. Zwilżamy delikatnie gumową uszczelkę. Wkład filtru montujemy bez środkowego pierścienia uszczelniającego oraz pierścienia mocującego. Mogą być one dołączone do całego zestawu i są stosowane tylko do samochodów bez podgrzewacza paliwa.

Przystępujemy do odpowietrzenia układu paliwowego. Włączamy rozrusznik i kręcimy nim robiąc przerwy co 10 sekund. Podczas pracy rozrusznika cały układ zostanie całkowicie odpowietrzony. Rozrusznikiem należy obracać do momentu aż silnik „zaskoczy”. Może zdarzyć się tak, że zbyt duża ilość powietrza spowoduje, że rozruch silnika będzie niemożliwy. W takiej sytuacji należy poluzować nakrętkę kołpakową na wtryskiwaczu pierwszego lub czwartego cylindra. Po poluzowaniu należy tak długo kręcić rozrusznikiem aż nie zacznie wypływać paliwo. Dokręcamy nakrętkę kołpakową i ponawiamy próbę uruchomienia silnika. Zalecamy podłożyć szmatkę w miejscu luzowania nakrętki kołpakowej. Olej napędowy nie wpływa korzystnie na gumowe przewody.

Teraz udajemy się na jazdę próbną. Zwracamy szczególną uwagę na pracę silnika. Nie powinno być jakichkolwiek problemów. Po powrocie sprawdzamy szczelność całego obwodu. W przypadku wycieku dociskamy wszystkie elementy montażowe. Po zakończonej pracy zlewamy spuszczone paliwo do jednego pojemnika oraz zbieramy wszystkie szmatki razem z filtrem paliwa. Całość oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wylewać oleju napędowego w dowolne miejsce. Zużyte filtry również podlegają specjalnej utylizacji.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

S&P Audyt Sp. z o.o.

Podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »