| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Astra F: obsługa hamulca ręcznego

Opel Astra F: obsługa hamulca ręcznego

W poradniku tym pokażemy podstawowe czynności związane z eksploatacją hamulca ręcznego w Oplu Astra F.

Sprawny hamulec ręczny jest bardzo ważny. Wielu kierowców zaniedbuje przegląd hamulca awaryjnego, co po dłuższym czasie kończy się jego awarią. Pamiętajmy, że jazda bez hamulca ręcznego jest dosyć niebezpieczna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i zamontować dźwignię hamulca ręcznego. Przeprowadzimy również wymianę linki hamulca ręcznego oraz szczęk hamulca. Na końcu dokonamy regulacji hamulca awaryjnego.

Pierwszą czynnością jaką wykonamy, będzie demontaż dźwigni hamulca ręcznego. Całą pracę zalecamy wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału najazdowego. Wykonywanie tej czynności za pomocą tradycyjnego lewarka nie jest bezpieczne. Kiedy mamy uniesiony samochód, należy zdemontować blaszaną osłonę przedniej rury wydechowej i katalizatora. Mierzymy długość gwintu na końcówce (za nakrętką) i zanotowujemy wymiar.

Zobacz też: Opel Astra F: przegląd i demontaż układu wydechowego

Odkręcamy zaczep środkowy linek hamulcowych i zdejmujemy linki z zaczepu. Wyjmujemy z podwozia gumową tulejkę oraz cięgło. Kolejny krok to wymontowanie fotela kierowcy. W tym celu odkręcamy od przedniej strony fotela zaślepkę wewnętrzną i odpinamy z zatrzasku z tyłu, od środka, po czym wyjmujemy. Następnie odpinamy w tylnej części fotela zaślepkę wewnętrzną. W tym celu podnosimy dwa zaczepy plastikowe i wysuwamy je do góry. Do tej operacji najlepszy będzie mały śrubokręt.

Przed wymontowaniem fotela należy zablokować napinacz pasa bezpieczeństwa. W tym celu należy wyjąć widełki, które znajdują się przy fotelu pod zewnętrzną wykładziną i włożyć je w specjalnie przygotowany otwór w napinaczu. Przesuwamy fotel do przodu i odkręcamy z tyłu dwie śruby za pomocą klucza 13mm. Następnie przesuwamy fotel do tyłu i odkręcamy z przodu dwie śruby za pomocą klucza 13mm. W tym momencie możemy wyjąć fotel.

Kolejny krok to wymontowanie konsoli środkowej. Wyjmujemy z tylnej części popielniczkę i pociągamy po stronie kierowcy do góry środkową półkę. Po stronie pasażerów odpinamy z zaczepów. Wciskamy delikatnie z tyłu osłonę zmiany biegów i pociągamy ją do góry. Następnie demontujemy osłonę dźwigni hamulca ręcznego. W tym celu należy odkręcić wkręt w przedniej części oraz odpiąć tylny zaczep. Teraz wykręcamy pięć wkrętów mocujących konsolę środkową i rozłączamy przewód podgrzewania przednich siedzeń, jeśli mamy je na wyposażeniu.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Gałecki

Ekspert w zakresie ekonomii i prawa gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »