REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana żarówek Fot. Mercedes
Mercedes A klasa W168 wymiana żarówek Fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek we własnym aucie to podstawa. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki oświetlenia zewnętrznego w Mercedesie W168 klasy A.

Zanim zaczniemy wymianę warto pomyśleć o zestawie żarówek zapasowych do Mercedesa W168. Koszt zakupu jest niewielki, a taki zestaw może okazać się pomocny w trakcie nocnych podróży. Wymianę zaczynamy od przedniego reflektora.

REKLAMA

Reflektor przedni Mercedesa klasy A W168

W przypadku reflektora przedniego istnieją dwie metody wymiany przepalonych żarówek. W zależności od modelu wymiana odbywa się od strony maski lub przez pokrywę we wnęce koła. Samo mocowanie również jest różne. Mogą być zabezpieczone za pomocą bagnetu lub tradycyjną metalową klamrą. Zaczynamy od wymiany od strony przedniej maski.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana płynu hamulcowego

Otwieramy przednią maskę i przekładamy dźwignię ryglującą zbiornik spryskiwaczy oraz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego. Oba zbiorniki zdejmujemy i odkładamy je na bok.

REKLAMA

W przypadku wymiany przez wnękę koła w modelach produkowanych do lutego 2001, należy obrócić w lewo o 1.4 obrotu zaciski mocujące w celu odblokowania i otwarcia pokrywy ochronnej. Wciskamy zaczep i zdejmujemy pokrywę gniazda żarówki. Wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego z oprawki żarówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku oprawki bagnetowej w samochodach produkowanych od marca 2001 obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy uszkodzoną żarówkę. W przypadku metalowej klamry zabezpieczającej odczepiamy ją i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego

Przechodzimy do montażu. W miejsce przepalonej żarówki wkładamy w prowadnice nową, razem z oprawką. Jeśli mamy oprawkę bagnetową to wkładamy ją i obracamy w prawo do momentu aż usłyszymy odgłos zatrzasku. W przypadku klamry metalowej wkładamy oprawkę i blokujemy ją za pomocą klamry. Wkładamy wtyk złącza oświetlenia i zakładamy pokrywę gniazda żarówki oraz zabezpieczamy ją klamrą.

Montując od strony maski, zakładamy zbiornik płynu chłodzącego oraz płynu spryskiwaczy tak, żeby zaczep na dole wszedł w swoje miejsce. Na końcu zatrzaskujemy dźwignię ryglującą. W przypadku montażu przez wnękę koła montujemy pokrywę za pomocą zacisków.

Światła pozycyjne Mercedesa klasy A W168

Przy wymianie świateł pozycyjnych może zajść potrzeba demontażu reflektora. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. Zdejmujemy pokrywy ochronne żarówek świateł mijania i drogowych. Niestety żarówka światła pozycyjnego jest bardzo trudno dostępna. W razie potrzeby można wspomóc się lusterkiem, żeby przyjrzeć się jak podjąć się demontażu. Wyjmujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy przepalona żarówkę i montujemy oprawkę w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: przegląd układu hamulcowego

Kierunkowskaz przedni Mercedesa klasy A W168

Wymiana kierunkowskazu przedniego jest bardzo łatwa. Obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją razem z żarówką. Dociskamy żarówkę i obracamy ją w lewo, po czym wyjmujemy z oprawki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Kierunkowskaz boczny Mercedesa klasy A W168

Wsuwamy klin z tworzywa sztucznego pod klosz lampy od prawej strony i podważamy. Wyjmujemy lampę z gniazda, obracamy oprawkę w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i wyjmujemy z klosza. Wyciągamy żarówkę z oprawki i w jej miejsce montujemy nową. Osadzamy oprawkę w kloszu, obracając ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wkładamy klosz w gniazdo, zaczynając od strony zaczepu, po czym dociskamy i blokujemy klosz w gnieździe.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Światła pozycyjne tylne Mercedesa klasy A W168

W tylnej lampie znajduje się: światło hamowania, światło pozycyjne, światło cofania i kierunkowskaz. Dodatkowo w lampie po stronie kierowcy znajduje się światło przeciwmgielne. Wymiana wszystkich żarówek przebiega w ten sam sposób. Otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczep i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Lokalizujemy przepaloną żarówkę, wciskamy ją do dołu i obracamy w lewo. W jej miejsce wkładamy nową żarówkę i wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana filtru paliwa i powietrza

Trzecie światło stopu Mercedesa klasy A W168

Otwieramy tylną klapę bagażnika, pociągamy w dół i wyjmujemy z zaczepów osłonę trzeciego światła stopu. Obracamy w lewo oprawkę i wyjmujemy. Następnie demontujemy przepaloną żarówkę. Osadzamy w oprawce nową żarówkę. Wkładamy oprawkę i blokujemy ją poprzez obrócenie w prawo. Instalujemy osłonę i dociskamy ją, a następnie przesuwamy z dołu do góry. Na końcu upewniamy się czy zostały zablokowane zaczepy prowadzące.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej Mercedesa klasy A W168

Wymiana żarówki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej jest bardzo łatwa. Wykręcamy dwie śruby mocujące i zdejmujemy klosz lampy. Następnie wymieniamy uszkodzoną żarówkę i sprawdzamy czy nie jest uszkodzona uszczelka klosza lampy - w razie potrzeby wymieniamy ją. Zakładamy klosz lampy i wkręcamy dwie śruby mocujące.

  • Światła drogowe – H7 lub H4
  • Światła mijania – H7
  • Światła przeciwmgielne przednie – H1 lub H4
  • Kierunkowskazy przednie – PY21W
  • Światła pozycyjne – W5W
  • Kierunkowskazy boczne – WY5W
  • Światła stopu – P21/5W
  • Światła pozycyjne tył – P21/5W
  • Światło tylne przeciwmgielne – P21/4W
  • Światła cofania – P21W
  • Tablica rejestracyjna – W5W
  • Trzecie światło stopu – W5W
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA