| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes A klasa W168: wymiana filtra paliwa i powietrza

Mercedes A klasa W168: wymiana filtra paliwa i powietrza

Regularna wymiana filtrów to podstawa eksploatacji auta. W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa i filtr powietrza w Mercedesie klasy A W168.

Wymianę filtru paliwa i powietrza zalecamy wymieniać co roku. Producent zaleca wymianę po dłuższym okresie – 4 lata lub 80 0000. Ceny filtrów nie są wygórowane, dlatego zdecydowanie polecamy wykonywać tę czynność serwisową znacznie częściej. Uwaga ta tyczy się głównie posiadaczy modeli z silnikiem wysokoprężnym. Wymiana wtryskiwaczy jest znacznie droższa niż regularna wymiana filtrów.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana świec zapłonowych

Silniki benzynowe

Zaczynamy od silników benzynowych. Przed rozpoczęciem wymiany należy zakupić odpowiedni filtr. Ceny zaczynają się od około 40 złotych. Zdecydowanie zalecamy zakup markowego filtra. Na takich częściach nie należy oszczędzać. Filtr paliwa znajduje się pod podłogą samochodu, dokładnie pod siedzeniem pasażera. Cała operację przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z dala od źródła ognia.

Odłączamy ujemną klemę akumulatora i zmniejszamy ciśnienie w obwodzie doprowadzenia paliwa. W tym celu należy odkręcić na chwilę pokrywę wlewu paliwa. Teraz unosimy samochód. Do wykonania tej operacji wystarczy nam tradycyjny lewarek z podstawkami. Jeżeli mamy taką możliwość, to warto skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału najazdowego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana oleju silnikowego

Demontujemy środkową osłonę nadwozia i odblokowujemy zaciski przewodów paliwowych. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. W celu uniknięcia pomyłki podczas montażu zalecamy oznaczyć przewody, wystarczy do tego kawałek taśmy. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i ściągamy przewody. Wypływające paliwo zbieramy za pomocą grubej szmatki. Po odłączeniu wszystkich przewodów od filtra paliwa, odkręcamy śrubę mocującą pojemnik z węglem aktywnym do prowadnic i wyjmujemy go razem z filtrem paliwa. Pozostaje nam odłączyć filtr paliwa od pojemnika.

Przechodzimy do montażu. Osadzamy nowy filtr paliwa na pojemniku z węglem aktywnym i wsuwamy go w obydwie prowadnice. Dokręcamy śrubę mocującą i zaczynamy osadzać na filtrze przewody paliwowe oraz przewód odpowietrzający. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu. Przewody zabezpieczamy za pomocą opaski zaciskowej. Montujemy dolną osłonę i opuszczamy samochód na koła. Podłączamy akumulator i uruchamiamy silnik, pozostawiamy go pracującego przez około pół minuty.

Silniki wysokoprężne

Ostatnia grupa to silniki Diesla. Tutaj jakość filtra ma bardzo duże znaczenie. Jednostki wysokoprężne są bardzo wyczulone na jakość paliwa. Nawet najmniejsze zaniedbania mogą być powodem dużej usterki. Pierwszy krok to zlokalizowanie filtra paliwa. Znajduje się on pod silnikiem. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę od akumulatora. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i odłączamy od niego przewód (poprzez wciśnięcie klamry zabezpieczającej) prowadzący do pompy wysokiego ciśnienia.

Zobacz też: Czy warto kupić używaną chłodnicę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Foryś Wojciechowski Spółka komandytowa

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »