| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Skoda Octavia I: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Skoda Octavia I: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Układ kierowniczy i elementy zawieszenia wymagają szczególnej kontroli. W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować układ kierowniczy i zawieszenie przednie w Skodzie Octavii I.

Nie ma potrzeby udawania się na przegląd do stacji diagnostycznej w celu kontroli sprawności tych podzespołów. Podstawowy przegląd możemy wykonać samodzielnie. Najlepiej, żeby był przeprowadzany regularnie, co roku o tej samej porze.

Zobacz też: Skoda Octavia I: obsługa sprzęgła Haldex

Przede wszystkim sprawdzimy przeguby drążków kierowniczych i przeguby wahaczy, kontrolując jednocześnie wszelkie luzy. Sprawdzimy osłony przeciwpyłowe oraz poziom płynu w układzie wspomagania.

Zaczynamy od sprawdzenia przegubów drążków kierowniczych i przegubów wahaczy. Na początku należy ustawić samochód na równej powierzchni. Teraz unosimy przód auta za pomocą tradycyjnego lewarka i podstawiamy „kobyłki”, koła nie mogą dotykać podłoża. Przy wykonywaniu wszystkich czynności należy zachować szczególną ostrożność.

Za pomocą lampy oświetlamy dokładnie osłony przeciwpyłowe dolnych przegubów wahaczy po lewej i prawej stronie. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych. Tak samo postępujemy z osłonami przeciwpyłowymi drążków kierowniczych. Następnie sprawdzamy czy nakrętka zabezpieczająca drążka kierowniczego jest dobrze przykręcona. W razie potrzeby dokręcamy.

Zobacz też: Skoda Octavia I: przegląd automatycznej skrzyni biegów

Jeżeli osłona będzie uszkodzona należy ją bezwzględnie wymienić. Zanieczyszczenia, które przedostają się do środka zdecydowanie przyspieszają zużycie. Kolejny krok to sprawdzenie luzów na drążku kierowniczym. Łapiemy za niego i zaczynamy poruszać w obie strony, przeguby kulowe nie powinny mieć jakiegokolwiek luzu. Na końcu kontrolujemy osłony przekładni kierowniczej. Jeśli są uszkodzone należy je wymienić.

Przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju w układzie wspomagania. Kontrolę i ewentualne dolewki najlepiej wykonać przy zimnym silniku. Koła powinny być ustawione do jazdy na wprost. Odkręcamy pokrywę zbiorniczka za pomocą śrubokręta i wycieramy wskaźnik czystą szmatką niepozostawiającą włókien. Dokręcamy korek i ponownie odkręcamy. Poziom powinien być na wysokości znaku MIN lub 2 mm ponad.

Jeżeli poziom płynu jest zbyt duży to należy usunąć nadmiar. W przypadku zbyt niskiego stanu należy wykonywać dolewki używając tylko i wyłącznie świeżego płynu. Nawet najmniejsze zanieczyszczenia mogą wpłynąć na niepoprawną pracę przekładni.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stucke

Kancelaria Prawa Pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »