| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Skoda Octavia I: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Skoda Octavia I: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Regularna wymiana filtra paliwa w silniku Diesla jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić i odwadniać filtr paliwa w Octavii I.

Producent przewiduje wymianę filtru paliwa co 60 000 kilometrów. My zdecydowanie radzimy skrócić ten dystans o połowę. Odwadnianie filtra najlepiej wykonać co 15 000 kilometrów lub raz do roku. Zalecamy stosować filtry sprawdzonych producentów. Na początku zaczniemy od odwadniania filtru. Należy przygotować sobie kilka czystych szmatek. Będą potrzebne w przypadku rozlania oleju napędowego.

Zobacz też: Skoda Octavia I: obsługa sprzęgła Haldex

Pierwszy krok to wyjęcie spinki mocującej i zaworu regulacyjnego razem z podłączonymi przewodami paliwa. Teraz odkręcamy śrubę znajdującą się na dole filtru paliwa i podstawiamy puste naczynie. W celu ułatwienia wykonania tej czynności zalecamy podłączyć przewód gumowy do króćca śruby odwadniającej. Zlewamy około 0.1 litra cieczy. Teraz montujemy zawór regulacyjny razem z nowym pierścieniem i mocujemy spinkę.

Przykręcamy śrubę odwadniającą w dolnej części filtru i uruchamiamy silnik. Pozostawiamy go pracującego na luzie. Cały obwód odpowietrza się samoczynnie. Należy wcisnąć kilka razy pedał gazu, w przewodach idących do pompy wtryskowej nie powinno przepływać paliwo z pęcherzykami powietrza. Na końcu sprawdzamy szczelność całego obwodu, najdokładniej w miejscach podłączenia przewodów do filtra.

Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Na początku wyjmujemy spinkę mocującą oraz zawór regulacyjny razem z przewodami paliwowymi. Demontujemy opaski zaciskowe i odpinamy przewody paliwowe od króćców. Następnie odkręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy do góry filtr paliwa. Wymieniamy pierścienie uszczelniający i napełniamy nowy filtr czystym olejem napędowym.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana oleju silnikowego

Montujemy całość na wsporniku i dokręcamy śrubę mocującą. Instalujemy zawór regulacyjny oraz spinkę. Nasuwamy przewody paliwowe i zaciskamy je opaskami. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go pracującego na luzie. Cały obwód odpowietrza się samoczynnie. Należy wcisnąć kilka razy pedał gazu, w przewodach idących do pompy wtryskowej nie powinno przepływać paliwo z pęcherzykami powietrza. Na końcu sprawdzamy szczelność całego obwodu, najdokładniej w miejscach podłączenia przewodów do filtra.

Zużyte filtry oraz zlane paliwo oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać takich odpadów w dowolne miejsce.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana świec zapłonowych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Bird & Bird

Kancelaria doradztwa prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »