REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu chłodniczego

Robert Kuśpiel
Kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu chłodniczego w Skodzie Octavii I.
Kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu chłodniczego w Skodzie Octavii I.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Sprawny układ chłodzenia zapewnia odpowiednie warunki pracy naszemu silnikowi. W Poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować układ chłodzenia i wymienić ciecz chłodzącą w Octavii I.

Zaczynamy od sprawdzenia układu chłodzenia. Kontrolę zalecamy wykonać, co roku jak wiele innych. Nie jest to czasochłonne zajęcie, dlatego można poświęcić kilka chwil na wykonanie poniższych czynności. Pierwszy krok to sprawdzenie przewodów elastycznych, które biegną do chłodnicy, silnika. Nie trzeba posiadać wielkiego doświadczenia, żeby namierzyć wyciek. Będzie widoczny biały osad wokół miejsca nieszczelności.

REKLAMA

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Teraz chwytamy za gumowe przewody i ściskamy je. Jeżeli są w kiepskim stanie bez problemu zauważymy to na ich powierzchni. W przypadku, kiedy nasze auto ma duży przebieg i do tego należy do egzemplarzy z początku produkcji najprawdopodobniej nasze przewody będą się kwalifikowały do wymiany. Nie zapominamy również o mocowaniach. Opaski muszą być solidnie dokręcone. Jeżeli jest widoczna korozja – wymieniamy je na nowe.

Przechodzimy do sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego. Taką kontrolę najlepiej wykonać, kiedy jest zimny silnik. Wtedy nasz układ pozbawiony jest ciśnienia. Poziom powinien znajdować się pomiędzy oznaczeniem MIN a MAX. Na rozgrzanym silniku stan będzie zawsze wyższy. W takim przypadku decydując się na odkręcenia korka najlepiej robić to przez szmatę gdyż istnieje ryzyko poparzenia. Robimy to bardzo powoli, zbyt szybkie odkręcenie wywoła niekontrolowane wydostawanie się cieczy chłodzącej na zewnątrz.

Jeżeli dolewamy niewielką ilość możemy to robić na zimnym i ciepłym silniku. W przypadku większych dolewek należy to wykonywać tylko i wyłącznie na zimnym. Przechodzimy do wymiany płynu chłodniczego. W tym celu musimy unieść samochód. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek z podstawkami. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i odkręcamy dolną osłonę pod silnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: obsługa sprzęgła Haldex

REKLAMA

Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i odkręcamy korek spustowy przy chłodnicy i czekamy aż spłynie cały płyn. Następnie ściągamy przewód u dołu chłodnicy oleju (jeśli występuje) i czekamy aż spłynie ciecz chłodząca. Na koniec zakręcamy korek i zakładamy przewód i zabezpieczamy go za pomocą opaski zaciskowej.

Napełniamy zbiorniczek do znacznika MAX. Uruchamiamy silnik na 2 minuty i utrzymujemy obroty na poziomie 1500obr/min. Zakręcamy korek i pozostawiamy pracujący silnik do momentu aż włączy się wentylator. Wyłączamy silnik i sprawdzamy poziom płynu. Jeżeli jest taka potrzeba to dolewamy do poziomu MAX.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA