REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.

Zaczynamy od reflektora, który był montowany w modelach do września 1999 roku.

REKLAMA

Światła mijania

Pierwszy krok to otworzenie przedniej maski. Następnie naciskamy zaczep sprężysty i zdejmujemy osłonę. Wyjmujemy złącze i przesuwamy klamrę mocowania żarówki do góry. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i w jej miejsce montujemy nową. Zwracamy uwagę, żeby występy na cokole żarówki weszły w odpowiednie rowki obudowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Zapinamy klamrę mocującą sprawdzając czy znajduje się za zatrzaskami. Teraz wciskamy złącze na oprawę i zakładamy osłonę na tylną część reflektora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światła postojowe

Na początku zdejmujemy osłonę reflektora. Następnie wyjmujemy oprawkę chwytając ją za złącze. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawę i obracamy ją w lewo o 90 stopni po czym wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową, wciskamy i obracamy w prawo. W tym momencie możemy włożyć oprawkę z wymienioną żarówką do reflektora. Na końcu zakładamy osłonę z tworzywa sztucznego na tylną część reflektora.

Kierunkowskazy przednie

Pierwszy krok to wykręcenie wkrętu w górnej części lampy. Wyjmujemy ją do przodu zwracając uwagę, żeby nie połamać bocznych uchwytów. Chwytamy za oprawkę i przekręcamy ją w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Wciskamy przepaloną żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. W jej miejsce montujemy nową, wciskamy i przekręcamy w prawo.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Instalujemy oprawkę w reflektorze i obracamy w prawo. Wsuwamy lampę kierunkowskazu na swoje miejsce, zwracając uwagę, żeby boczne uchwyty weszły w swoje miejsca

Lampy przeciwmgielne

REKLAMA

W zależności od posiadanego modelu auta będziemy musieli zdemontować dolną listwę spojlera lub przedni zderzak. W przypadku kiedy reflektor zamontowany jest w nadwoziu to należy wykręcić wkręty i wyjąć reflektor do przodu po czym odpinamy złącze elektryczne. Jeśli reflektor jest zamontowany w zderzaku to należy podważyć i wyjąć osłonę oraz odkręcić wkręty mocujące. Na końcu wyjmujemy reflektor i odpinamy złącze elektryczne.

Mając wymontowany reflektor obracamy pokrywę w lewo i zdejmujemy ją. Odczepiamy klamrę mocowania żarówki i wyjmujemy ją. Wsadzamy nową i zabezpieczamy klamrą sprężystą. Wkładamy przewód w pokrywę i zakładamy ją na reflektorze. Pozostaje nam zamontować zderzak lub przedni spojler

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Reflektor przedni w modelach od października 1999

Na początku odczepiamy klamrę sprężystą z tyłu reflektora i odchylamy ją do boku po czym zdejmujemy pokrywę.

Światła mijania

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę co powoduje jej odpięcie. Wyjmujemy żarówkę z reflektora i w jej miejsce instalujemy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Światła drogowe

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę sprężystą. Wyjmujmy żarówkę z reflektora i w jej miejsce wsadzamy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Światła pozycyjne

Wyjmujemy z reflektora żarówkę razem z oprawką. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo o 90 stopni. W jej miejsce instalujemy nową i obracamy w prawo również o 90 stopni. Wciskamy do reflektora oprawkę razem z żarówką i montujemy pokrywę ochronną.

Kierunkowskazy przednie

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Demontujemy lampę kierunkowskazu, obracamy oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Wkładamy nową i montujemy w odwrotnej kolejności. Wkładamy oprawkę z żarówką do lampy i montujemy ją na swoim miejscu.

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji

Kierunkowskazy boczne

Podważamy lampę kierunkowskazu za pomocą płaskiego śrubokręta. Zalecamy podłożyć szmatkę, żeby nie uszkodzić lakieru. Po wyjęciu obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją z klosza. Demontujemy żarówkę z oprawki i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy oprawkę z lampą w błotnik.

Lampy tylne

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Otwieramy tylną klapę bagażnika i odginamy delikatnie poszycie w pobliżu lampy. Teraz naciskamy do wewnątrz zaczepy mocujące od strony bagażnika i wyjmujemy korpus lampy do środka. Wciskamy uszkodzona żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. Wciskamy nową żarówkę w oprawkę i obracamy w prawo. Na końcu wkładamy korpus lampy w obudowę i wciskamy dwa zaczepy mocujące.

Po stronie zewnętrznej znajduje się żarówka kierunkowskazu. Zaczynając od góry: światło hamowania, światło tylne, światło cofania prawa strona), światło przeciwmgielne (lewa strona)

Światło tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i podważamy lampę tablicy rejestracyjnej za pomocą szerokiego śrubokręta płaskiego. Wyjmujemy całą lampkę, a następnie obracamy oprawkę i wyjmujemy z klosza. Wyjmujemy przepalona żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy lampkę na swoje miejsce i sprawdzamy czy jest dobrze zamocowana w zaczepie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA