REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: przegląd układu kierowniczego

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A przegląd układu kierowniczego
Opel Vectra A przegląd układu kierowniczego

REKLAMA

REKLAMA

Sprawny układ kierowniczy wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu kierowniczego.

Przegląd należy przeprowadzać raz do roku, najlepiej o tej samej porze roku, lub co 15 000 kilometrów. Nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi ani wieloletniego doświadczenia. W przypadku kontroli oleju w układzie wspomagania, producent zaleca wykonywać taką czynność co 30 000 kilometrów.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: kontrola i wymiana płynu w układzie chłodzenia

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów kulowych. W tym celu należy unieść przód samochodu i podeprzeć go na podstawkach. Za pomocą mocnej lampy oświetlamy dokładnie osłonę gumową i sprawdzamy czy nie ma widocznego uszkodzenia, lub śladów smaru w pobliżu przegubu. Jeżeli są widoczne uszkodzenia to nie należy czekać z wymianą. Zanieczyszczenia, które się dostały na pewno go uszkodzą.

Przechodzimy do sprawdzenia luzu na kole kierownicy. najpierw ustawiamy je w położenie środkowe – do jazdy na wprost. Opuszczamy szybę kierowcy, wychodzimy na zewnątrz i chwytamy za kierownicę. Zaczynamy poruszać nią w obie strony. Dopuszczalny luz bez poruszenia kół to 25mm. Jeżeli stwierdzimy, że jest większy to należy sprawdzić drążki kierownicze, łożyska kół i przekładnię kierowniczą. W przypadku drążków najlepiej mocno je chwycić i poruszać, nie powinien być wyczuwalny żaden luz.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na końcu kontrolujemy poziom oleju w układzie wspomagania. Producent zaleca wykonywać tą czynność co 30 000 kilometrów. Poziom oleju można sprawdzać kiedy olej jest nagrzany lub zimny. Odkręcamy pokrywę zbiorniczka wyrównawczego. W autach z napędem na 4 koła należy włączyć zapłon i wcisnąć pedał hamulca około 15 razy.

Pod pokrywą znajduje się specjalna miarka. Wyjmujemy ją i wycieramy dokładnie za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien. Wkładamy ponownie i odczytujemy poziom. Przy rozgrzanym silniku olej powinien znajdować się w okolicy górnego znaku. Przy zimnym silniku poziom może znajdować się poniżej dolnego znaku. W przypadku konieczności wykonania dolewki należy zakupić odpowiedni olej ATF, najlepiej rekomendowany przez firmę Opel.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana oleju silnikowego

Po dolaniu należy uruchomić silnik i obrócić kilka razy koło kierownicy do oporu (prawo – lewo) w celu odpowietrzenia układu wspomagania. Wyłączamy silnik i ponownie sprawdzamy poziom oleju. Przy rozgrzanym silniku olej nie może przekroczyć górnego oznaczenia. Nadmiar oleju należy usunąć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA