| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra A: przegląd układu kierowniczego

Opel Vectra A: przegląd układu kierowniczego

Sprawny układ kierowniczy wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu kierowniczego.

Przegląd należy przeprowadzać raz do roku, najlepiej o tej samej porze roku, lub co 15 000 kilometrów. Nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi ani wieloletniego doświadczenia. W przypadku kontroli oleju w układzie wspomagania, producent zaleca wykonywać taką czynność co 30 000 kilometrów.

Zobacz też: Opel Vectra A: kontrola i wymiana płynu w układzie chłodzenia

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów kulowych. W tym celu należy unieść przód samochodu i podeprzeć go na podstawkach. Za pomocą mocnej lampy oświetlamy dokładnie osłonę gumową i sprawdzamy czy nie ma widocznego uszkodzenia, lub śladów smaru w pobliżu przegubu. Jeżeli są widoczne uszkodzenia to nie należy czekać z wymianą. Zanieczyszczenia, które się dostały na pewno go uszkodzą.

Przechodzimy do sprawdzenia luzu na kole kierownicy. najpierw ustawiamy je w położenie środkowe – do jazdy na wprost. Opuszczamy szybę kierowcy, wychodzimy na zewnątrz i chwytamy za kierownicę. Zaczynamy poruszać nią w obie strony. Dopuszczalny luz bez poruszenia kół to 25mm. Jeżeli stwierdzimy, że jest większy to należy sprawdzić drążki kierownicze, łożyska kół i przekładnię kierowniczą. W przypadku drążków najlepiej mocno je chwycić i poruszać, nie powinien być wyczuwalny żaden luz.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Na końcu kontrolujemy poziom oleju w układzie wspomagania. Producent zaleca wykonywać tą czynność co 30 000 kilometrów. Poziom oleju można sprawdzać kiedy olej jest nagrzany lub zimny. Odkręcamy pokrywę zbiorniczka wyrównawczego. W autach z napędem na 4 koła należy włączyć zapłon i wcisnąć pedał hamulca około 15 razy.

Pod pokrywą znajduje się specjalna miarka. Wyjmujemy ją i wycieramy dokładnie za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien. Wkładamy ponownie i odczytujemy poziom. Przy rozgrzanym silniku olej powinien znajdować się w okolicy górnego znaku. Przy zimnym silniku poziom może znajdować się poniżej dolnego znaku. W przypadku konieczności wykonania dolewki należy zakupić odpowiedni olej ATF, najlepiej rekomendowany przez firmę Opel.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana oleju silnikowego

Po dolaniu należy uruchomić silnik i obrócić kilka razy koło kierownicy do oporu (prawo – lewo) w celu odpowietrzenia układu wspomagania. Wyłączamy silnik i ponownie sprawdzamy poziom oleju. Przy rozgrzanym silniku olej nie może przekroczyć górnego oznaczenia. Nadmiar oleju należy usunąć.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »