REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

REKLAMA

Producent nie określa konkretnego przebiegu, okresu serwisowego czy cyklicznego przeglądu jeśli chodzi o ciśnienie sprężania. Decyzję o wykonaniu takiej kontroli musimy podjąć sami. Jeżeli silnik naszego samochodu zaczyna tracić na dynamice a dodatkowo ma duży przebieg to warto pomyśleć o takim teście. Poza zakupem miernika nie ponosimy żadnych innych kosztów.

REKLAMA

Wykonując go możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Wynik końcowy takiej kontroli decyduje o dalszej eksploatacji naszego silnika. Jeżeli wszystko będzie w odpowiedniej normie to nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam specjalistyczny manometr. Jest on do kupienia w sklepach specjalistycznych oraz serwisach aukcyjnych. Jego cena jest bardzo zróżnicowana od 100 do 500 złotych. Wszystko zależy od konkretnego modelu. Dla silnika benzynowego wystarczy zakres do 2 MPa. W przypadku Diesla musi już być to 4 MPa.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

REKLAMA

Uzyskanie jak najwyższej wartości nie jest najważniejsza podczas przeprowadzania takiego testu. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odczyt różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.1 MPa. W silniku wysokoprężnym dopuszczalne jest 0.15MPa. W przypadku większej różnicy na jednym lub kilku cylindrach możemy już mówić o usterce. Najczęściej oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów.

Przystępujemy do kontroli. Najpierw należy rozgrzać silnik do temperatury minimum 70 stopni. Teraz wyłączamy zapłon i odpinamy przewód od zacisku „15” cewki zapłonowej. Następnie wypinamy wtyczki z wtryskiwaczy w silniku z wtryskiem paliwa. Powodem tego działania jest uniknięcie wytryśnięcia paliwa podczas obracania rozrusznikiem. Kolejny krok to zdjęcie nasadek świec zapłonowych. Nie należy ciągnąć za przewody. Jeżeli będą problemy ze zdjęciem to musimy skorzystać ze szczypiec (chwytamy nimi tylko i wyłącznie za blaszane tuleje).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Teraz przechodzimy do demontażu świec. Pierwszy krok to oczyszczenie dokładnie gniazd świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza. Żadne zanieczyszczenia nie powinny dostać się do otworu po wykręconej świecy. Odkręcamy wszystkie świecy i odkładamy je na bok. Następnie kręcimy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu pozbycia się niespalonego paliwa i sadzy.

Do dalszych kroków będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej. W zależności od posiadanego modelu miernika, wkręcamy lub wciskamy jego końcówkę w otwór po świecy. Druga osoba wsiada do samochodu, wciska pedał gazu do oporu i zaczyna kręcić rozrusznikiem przez około 6 sekund. W tym czasie ciśnienie powinno się ustabilizować i przestać rosnąć.

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

W taki sam sposób postępujemy z poszczególnymi cylindrami. Na samym końcu porównujemy wszystkie wyniki i oceniamy w jakim stanie znajduje się silnik naszego auta. Pozostaje nam zamontować wszystkie części w odwrotnej kolejności. Najpierw wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy do nich przewody. Podpinamy przewód do zacisku 15 cewki zapłonowej oraz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.

W silniku Diesla dodatkowo należy wyjąć przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej. W ten sposób uniemożliwimy przepływ paliwa. Tutaj należy wykręcić świece żarowe. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż w przypadku silnika benzynowego. Świece te są bardzo podatne na uszkodzenia. Musimy je odkręcać bardzo delikatnie i ostrożnie. W każdym z cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od 2 MPa.

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W jednostce wysokoprężnej dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami wynosi 0.15MPa. Po wykonaniu pomiaru na każdym z cylindrów montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Największą uwagę należy poświęcić świecom żarowym. Dokręcamy je momentem 25Nm. Brak doświadczenia i dokręcanie na wyczucie może doprowadzić do ukręcenia świecy co wygeneruje dodatkowe koszty.

Jeżeli okaże się, że nasz silnik kwalifikuje się do poważnego remontu to należy poważnie przemyśleć taką decyzję. Ceny całych silników do Vectry A nie są wygórowane. W przypadku kiedy mamy pewność co do źródła pochodzenia (ryzyko kupienia silnika w gorszym stanie niż nasz) warto rozważyć taki zakup. Przeprowadzenie kapitalnego remontu może wynieść nas o wiele drożej niż zakup takiego silnika.

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA