| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

Producent nie określa konkretnego przebiegu, okresu serwisowego czy cyklicznego przeglądu jeśli chodzi o ciśnienie sprężania. Decyzję o wykonaniu takiej kontroli musimy podjąć sami. Jeżeli silnik naszego samochodu zaczyna tracić na dynamice a dodatkowo ma duży przebieg to warto pomyśleć o takim teście. Poza zakupem miernika nie ponosimy żadnych innych kosztów.

Wykonując go możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Wynik końcowy takiej kontroli decyduje o dalszej eksploatacji naszego silnika. Jeżeli wszystko będzie w odpowiedniej normie to nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam specjalistyczny manometr. Jest on do kupienia w sklepach specjalistycznych oraz serwisach aukcyjnych. Jego cena jest bardzo zróżnicowana od 100 do 500 złotych. Wszystko zależy od konkretnego modelu. Dla silnika benzynowego wystarczy zakres do 2 MPa. W przypadku Diesla musi już być to 4 MPa.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Uzyskanie jak najwyższej wartości nie jest najważniejsza podczas przeprowadzania takiego testu. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odczyt różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.1 MPa. W silniku wysokoprężnym dopuszczalne jest 0.15MPa. W przypadku większej różnicy na jednym lub kilku cylindrach możemy już mówić o usterce. Najczęściej oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów.

Przystępujemy do kontroli. Najpierw należy rozgrzać silnik do temperatury minimum 70 stopni. Teraz wyłączamy zapłon i odpinamy przewód od zacisku „15” cewki zapłonowej. Następnie wypinamy wtyczki z wtryskiwaczy w silniku z wtryskiem paliwa. Powodem tego działania jest uniknięcie wytryśnięcia paliwa podczas obracania rozrusznikiem. Kolejny krok to zdjęcie nasadek świec zapłonowych. Nie należy ciągnąć za przewody. Jeżeli będą problemy ze zdjęciem to musimy skorzystać ze szczypiec (chwytamy nimi tylko i wyłącznie za blaszane tuleje).

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Teraz przechodzimy do demontażu świec. Pierwszy krok to oczyszczenie dokładnie gniazd świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza. Żadne zanieczyszczenia nie powinny dostać się do otworu po wykręconej świecy. Odkręcamy wszystkie świecy i odkładamy je na bok. Następnie kręcimy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu pozbycia się niespalonego paliwa i sadzy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »