REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Robert Kuśpiel
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie ciśnienia sprężania pozwala na realną ocenę stanu technicznego naszej jednostki. W poradniku tym pokażemy jak dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w Mercedesie W210.

Jeżeli mamy wrażenie, że silnik naszego auta nie pracuje jak powinien a do tego jest wyraźny spadek mocy to znak, że warto przeprowadzić kontrolę ciśnienia sprężania. Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa. Maksymalna dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami nie może być większa niż 0.3MPa. Po wykonanym pomiarze możemy stwierdzić, czy zawory i tłoki uległy znacznemu zużyciu.

REKLAMA

REKLAMA

Od uzyskanego wyniku zależy dalszy los naszego silnika. Pozostaje nam podjęcie decyzji czy dokonujemy naprawy lub kupujemy używaną jednostkę. Do wykonania takiego pomiaru będzie nam potrzebny manometr, przeznaczony do obsługi silników wysokoprężnych. Charakteryzuje się on znacznie większym zakresem. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych.

Jeżeli podczas pomiarów zauważymy, że różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami wynosi powyżej 0,3MPa to najprawdopodobniej mamy uszkodzone zawory, lub zużyte pierścienie tłoków. Przed podjęciem decyzji odnośnie naprawy, warto zastanowić się nad zakupem drugiego, używanego silnika. Jednak musi być to na tyle sprawdzone źródło, żeby nie zakupić jednostki w znacznie gorszym stanie niż nasza.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Przystępujemy do wykonania pomiaru. Całą pracę przeprowadzimy na silniku 602 – 2.9, 604 – 2.2 i 606 – 3.0. Zasad postępowania jest podobna. Wszelkie różnice zostaną wskazane w poniższym poradniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to dobre rozgrzanie silnika, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i unosimy przednią maskę. Demontujemy górny przewód powietrza doładowanego oraz górną osłonę silnika.

Następnie należy wymontować świece żarowe. Należy robić to bardzo ostrożnie, ponieważ możemy uszkodzić świece co wygeneruje nam dodatkowe koszty. Podczas wykręcania świecy, klucz powinien być prowadzony równo w osi świecy. Jeżeli wyczuwamy opór nie należy robić nic na siłę. W ten sposób możemy ukręcić świecę. Można spróbować polać ją w miejscu łączenia preparatem typu WD40. Nie jest to lekarstwo na każdą świecę jednak warto spróbować.

Do pomiaru posłuży nam manometr z wbudowanym wyłącznikiem rozruchowym.

Teraz odkręcamy pokrywę sterownika i lokalizujemy na jego obudowie złącze wtykowe zacisku 50. Podłączamy kołek stykowy 1 złącza wtykowego z przewodem sterującym manometru. Ściągamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i podpinamy do niego przewód zasilający manometru.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

REKLAMA

Następnie wkręcamy lub wciskamy końcówkę manometru w otwór po świecy i zaczynamy pomiar. Do przeprowadzenia tego procesu przyda się pomoc drugiej osoby. Jedna osoba trzyma wciśnięty pedał gazu i zaczyna obracać rozrusznikiem przez około 7 sekund. Druga osoba spisuje wartość ciśnienia w momencie kiedy przestaje rosnąć. W taki sam sposób postępujemy w przypadku pozostałych cylindrów. Pamiętajmy o dokładnym wyczyszczeniu okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Wprowadzenie zanieczyszczeń do otworów po świecach jest niedopuszczalne.

Teraz musimy wkręcić świece żarowe. Operacja ta wymaga również dużej ostrożności podobnie jak demontaż. Zalecamy użycia klucza dynamometrycznego. Świeca nie może być krzywo wkręcona. Moment dokręcania wynosi 20Nm. W przypadku silnika CDI jest to 12 Nm. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie świec. Koszt zakupu nie jest duży a przy okazji wykonamy dwie prace równocześnie.

Następnie podłączamy złącze wtykowe zacisku 50 w obudowie sterownika. Zakładamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i przykręcamy pokrywę ochronną sterownika.

W przypadku silników 604 i 606 czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na pewno należy wymontować przewód dolotowy ewentualnie przewód powietrza doładowanego. Musimy również wymontować osłonę pokrywy głowicy cylindrów. Kolejnym krokiem jest demontaż wtryskiwaczy razem z przewodami wysokiego ciśnienia i dopiero można przystąpić do wykonywania pomiaru. Pomiar dokonujemy w sposób przedstawiony powyżej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA