| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Czyste filtry paliwa i powietrza są jednym z gwarantów prawidłowej eksploatacji w silnikach Diesla. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów paliwa i powietrza w Mercedesie W210.

Filtr paliwa

Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Do wykonania tej operacji nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia. Jedynie należy zwrócić uwagę na to, żeby kupić odpowiedni rodzaj filtrów i filtrów wstępnych. Poniżej znajduje się zestawienie materiałów eksploatacyjnych do wszystkich wersji silnikowych.

  • Silnik 2.2 2.9 3.0  (604/602/606) – filtr paliwa
  • Silnik 3.0 (606) – wstępny filtr paliwa
  • Silnik 2.2 2.7 3.2  (611/612/613) – filtr paliwa

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Zaczniemy od pierwszej grupy silników. Na początku odkręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy do dołu filtr paliwa. Należy wiedzieć, że jest on całkowicie wypełniony olejem napędowym i może dojść do wycieku. Dlatego warto mieć przy sobie kilka grubych szmatek i pusty pojemnik. Rozlany olej napędowy należy natychmiast wytrzeć. Teraz przechodzimy do montażu.

Montujemy nowy filtr paliwa i dokręcamy go śrubą mocującą. Pamiętajmy o założeniu nowych pierścieni uszczelniających. Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty na około 1500 obr/min. W ten sposób doprowadzimy do samoczynnego odpowietrzenia układu paliwa. Należy nie dopuścić do wyłączenia się silnika. Ponowne uruchomienie będzie bardzo trudne. Na samym końcu sprawdzamy czy nie ma wycieków w okolicy filtru.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Teraz zajmiemy się drugą grupą, w której znajduje się silnik 3.0 (606). Tutaj należy wymienić wstępny filtr paliwa.

Odkręcamy element mocujący, który znajduje się przy przewodzie paliwowym. Następnie odłączamy ten przewód i wyjmujemy wstępny filtr paliwa. W jego miejsce instalujemy nowy razem z elementem mocującym.

Podpinamy przewód paliwowy i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min w celu odpowietrzenia układu. Na końcu sprawdzamy czy nie ma wycieków.

Ostatnia grupa to silniki 611, 612 i 613. Pierwszy krok to demontaż górnej osłony silnika. Następnie odpinamy przewody paliwowe od pokrywy filtru. Odkręcamy i zdejmujemy pierścień gwintowany razem z pokrywą. W tym momencie możemy wyjąć wkład filtru. Sprawdzamy stan obudowy we wnętrz, nie może być zanieczyszczona. Jeżeli jest taka potrzeba to musimy ją zdemontować i wyczyścić.

Zobacz też: Jak dbać o auto, którym nie jeździmy na co dzień?

Wkładamy nowy wkład i napełniamy obudowę filtru czystym olejem aż do górnej krawędzi. Osadzamy gumowy pierścień uszczelniający i montujemy pierścień gwintowany razem z pokrywą filtru w ten sposób, żeby wszedł w rowek obudowy. Przykręcamy ręcznie pierścień gwintowany i podłączamy przewody paliwa. Należy zwrócić uwagę na kolejność, nie można pomylić miejsca montażu.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.
Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Goska

Radca prawny, prawnik zarządzający Kancelarii Radców Prawnych Goska&Gortat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »