| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Czyste filtry paliwa i powietrza są jednym z gwarantów prawidłowej eksploatacji w silnikach Diesla. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów paliwa i powietrza w Mercedesie W210.

Uruchamiamy silnik i utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/mon. Spowoduje to samoczynne odpowietrzenie się układu paliwowego. Sprawdzamy szczelność filtru paliwa podczas pracy silnika i zakładamy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Zalanie samochodu po powodzi: co zrobić?

Filtr powietrza

Wymianę filtra powietrza producent zaleca przeprowadzić razem z wymianą filtru paliwa. Tutaj również nie będą potrzebne specjalistyczne narzędzia. Pamiętajmy o zakupie odpowiedniego filtra do mocy naszego auta.

Zaczynamy od silników 2.2, 2.9, 3.0 (604, 602, 606). Na początku zdejmujemy pokrywę filtru powietrza. W tym celu należy odpiąć 6 klamer mocujących. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie całą obudowę filtru. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien. Instalujemy nowy wkład zwracając uwagę aby uszczelka gumowa równo przylegała na całej długości. Na końcu osadzamy pokrywę i zapinamy klamry mocujące.

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Silnik 2.2, 2.7, 3.2 (611, 612, 613). Pierwszy krok to wykręcenie sześciu śrub mocujących. Jeśli mamy silnik 6 cylindrowy to jest ich 9. Demontujemy osłonę przewodu rozdzielającego doładowane powietrze. Zdejmujemy osłonę silnika a następnie odpinamy i zsuwamy opaskę mocującą po czym odłączamy elastyczny przewód powietrza (dolotowy). Teraz odpinamy złącze od przepływomierza powietrza i odkręcamy śruby trzymające pokrywę filtru.

Wyjmujemy wkład z obudowy i zerujemy wskaźnik przeglądów. Wycieramy dokładnie wnętrze obudowy i sprawdzamy czy uszczelka dobrze leży. Zakładamy pokrywę filtra powietrza i dokręcamy wszystkie śruby mocujące. Podłączamy złącze do przepływomierza a następnie podpinamy elastyczny przewód dolotowy i zaciskamy go opaską. Montujemy osłonę silnika i wsuwamy z boku osłonę przewodu rozdzielającego powietrze doładowane. Nakładki powinny wejść w gumowe zaczepy. Na końcu kontrolujemy wszystkie połączenia.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

Na koniec komentarz odnośnie okresu serwisowego. Warto wykonywać taki serwis, co roku. Koszt zakupu filtrów nie jest duży a regularna wymiana to podstawa. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować się do zaleceń producenta. Nasza rada – wymiana co roku.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.
Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WWW.SCANDIHOME.PL

Sklep internetowy ze skandynawskimi dodatkami do wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »