| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Czyste filtry paliwa i powietrza są jednym z gwarantów prawidłowej eksploatacji w silnikach Diesla. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów paliwa i powietrza w Mercedesie W210.

Uruchamiamy silnik i utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/mon. Spowoduje to samoczynne odpowietrzenie się układu paliwowego. Sprawdzamy szczelność filtru paliwa podczas pracy silnika i zakładamy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Zalanie samochodu po powodzi: co zrobić?

Filtr powietrza

Wymianę filtra powietrza producent zaleca przeprowadzić razem z wymianą filtru paliwa. Tutaj również nie będą potrzebne specjalistyczne narzędzia. Pamiętajmy o zakupie odpowiedniego filtra do mocy naszego auta.

Zaczynamy od silników 2.2, 2.9, 3.0 (604, 602, 606). Na początku zdejmujemy pokrywę filtru powietrza. W tym celu należy odpiąć 6 klamer mocujących. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie całą obudowę filtru. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien. Instalujemy nowy wkład zwracając uwagę aby uszczelka gumowa równo przylegała na całej długości. Na końcu osadzamy pokrywę i zapinamy klamry mocujące.

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Silnik 2.2, 2.7, 3.2 (611, 612, 613). Pierwszy krok to wykręcenie sześciu śrub mocujących. Jeśli mamy silnik 6 cylindrowy to jest ich 9. Demontujemy osłonę przewodu rozdzielającego doładowane powietrze. Zdejmujemy osłonę silnika a następnie odpinamy i zsuwamy opaskę mocującą po czym odłączamy elastyczny przewód powietrza (dolotowy). Teraz odpinamy złącze od przepływomierza powietrza i odkręcamy śruby trzymające pokrywę filtru.

Wyjmujemy wkład z obudowy i zerujemy wskaźnik przeglądów. Wycieramy dokładnie wnętrze obudowy i sprawdzamy czy uszczelka dobrze leży. Zakładamy pokrywę filtra powietrza i dokręcamy wszystkie śruby mocujące. Podłączamy złącze do przepływomierza a następnie podpinamy elastyczny przewód dolotowy i zaciskamy go opaską. Montujemy osłonę silnika i wsuwamy z boku osłonę przewodu rozdzielającego powietrze doładowane. Nakładki powinny wejść w gumowe zaczepy. Na końcu kontrolujemy wszystkie połączenia.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

Na koniec komentarz odnośnie okresu serwisowego. Warto wykonywać taki serwis, co roku. Koszt zakupu filtrów nie jest duży a regularna wymiana to podstawa. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować się do zaleceń producenta. Nasza rada – wymiana co roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Studziński

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »