| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.

Model Mercedesa - W210 można podzielić na dwie grupy. Pierwsza są to auta produkowane do lutego 1997 a druga to samochody od marca 1997. W przypadku tej pierwszej przegląd wykonujemy raz na 12 miesięcy lub co 15 000 kilometrów. Modele z drugiej grupy są wyposażone w system aktywnej obsługi ASSYST (Active Sernice System). Wszelkie terminy przeglądów są pokazywane na wyświetlaczu informacyjnym. Pierwsza informacja o przeglądzie pojawia się na około 3000 kilometrów przed terminem. My zalecamy wykonywać wszelkie serwisy co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów, dotyczy to także wymiany oleju.

Do wymiany zalecamy taki sam olej jaki był wcześniej. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika oraz uniemożliwią nam ocenę stanu silnika podczas eksploatacji z racji zastosowania innego oleju. Zaczynamy od skompletowania wszystkich materiałów eksploatacyjnych oraz niezbędnych narzędzi.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

  • Podnośnik samochodowy (ewentualnie kanał lub platforma warsztatowa)
  • Zestaw kluczy nasadowych
  • Puste naczynie na olej
  • Odpowiednia ilość oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego
  • Nowy filtr oleju

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość oleju potrzebna do wymiany

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtrów paliwa i powietrza w silniku Diesla

Silnik               kod silnika                   ilość oleju

2.2                   611.960                      6.5

2.2                   611.961                      6

2.2                   604.910                      6

2.7                   612.961                      7

2.9                   602.982                      7

3.0                   606.912                      7

3.0                   606.962                      8

3.2                   613.961                      7.5

Przystępujemy do wymiany, na początku należy bardzo dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w zakresie normalnej temperatury pracy. Jeżeli olej nie będzie dostatecznie rozgrzany to nie będziemy w stanie zlać większości zanieczyszczeń. W jednostkach 611, 612 i 613 demontujemy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Mercedes W210: naprawa modułu zasilania

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »