| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.

W silniku 604 odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego 36. Jednostka 611 wymaga specjalnego klucza do filtrów oraz klucza nasadowego 37. Klucz do filtrów jest do kupienia za około 20 złotych. Wyjmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. W tym momencie unosimy samochód. Jeśli mamy do dyspozycji kanał lub platformę warsztatową to warto z niej skorzystać. Praca z wykorzystaniem lewarka i „kobyłek” zajmie nam więcej czasu. Oczywiście pamiętamy o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa.

Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie o odpowiedniej pojemności. Teraz odkręcamy korek spustowy z miski olejowej i czekamy aż spłynie. Jeśli zauważymy dużą ilość metalowych opiłków to może to świadczyć o usterce silnika, którą należy jak najszybciej wyeliminować. Pamiętajmy, że po takiej naprawie należy dokładnie oczyścić wszystkie kanały z metalowych opiłków oraz wymienić chłodnicę oleju (opcjonalnie).

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Następnie zakręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego. Opuszczamy samochód i wymieniamy pierścień uszczelniający przy filtrze oleju. Montujemy nowy wkład w pokrywę i dokręcamy ją. Przechodzimy do wlewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewowy i wlewamy około ¾ nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i po dwóch minutach sprawdzamy jaki jest stan na bagnecie pomiarowym. Jeżeli jest zbyt mało to różnicę uzupełniamy.

Sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków i udajemy się na jazdę próbna. Po powrocie wyłączamy silnik i czekamy około 4 minut aż cały olej spłynie do miski. Jeżeli nadal jest zbyt mało to dolewamy odpowiednią ilość. Pamiętajmy, że zbyt wysoki poziom oleju (ponad górną granicę) nie jest dobry dla silnika. Jeżeli nie zauważyliśmy żadnych wycieków to możemy przejść do montażu osłon.

Zobacz też: Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

Zalecamy kontrolować stan oleju przez kilka najbliższych dni. Jeśli zobaczymy wyraźny ubytek przy braku jakiegokolwiek wycieku możemy być pewni, że nasz silnik jest uszkodzony. Spalanie, ubytki oleju silnikowego w dużych ilościach nie jest zjawiskiem normalnym.

Zużyty olej i filtry oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać takich odpadów w dowolne miejsca.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Gierszewska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »