| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK2 i C-MAX: pomiar ciśnienia sprężania

Ford Focus MK2 i C-MAX: pomiar ciśnienia sprężania

Pomiar ciśnienia sprężania pozwoli nam na realną ocenę stanu technicznego silnika naszego Forda. Poniżej znajduje się opis jak zmierzyć ciśnienie sprężania w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Nie ma konkretnego przebiegu, przy którym należy wykonywać pomiar ciśnienia sprężania. Jeżeli zauważymy, że nasze auto straciło wyraźnie na dynamice to znak, że trzeba wykonać dokładny przegląd a na końcu pomiar ciśnienia sprężania. W przypadku kiedy mamy pewność, że wszystkie podzespoły (np. turbosprężarka) pracują prawidłowo to możemy podejrzewać usterkę silnika. Najczęściej spotyka się zużyte tłoki, nadpalone zawory, uszkodzenie uszczelki pod głowicą, zużyte wtryskiwacze.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Chcąc sprawdzić jak bardzo są zużyte te elementy należy zmierzyć ciśnienie sprężania. Cała operacja nie jest skomplikowana i bez problemów wykonamy ją we własnym zakresie. Ciśnienie sprężania nie jest takie same dla wszystkich wersji silnikowych. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich wersji silnikowych wraz z nominalnym ciśnieniem sprężania.

W pierwszej kolumnie znajduje się pojemność oraz moc w KM, druga kolumna przedstawia wartość nominalną w MPa, ostatnia to wartość minimalna.

Silniki benzynowe

  • 1.4 80KM       1.5 – 1.7          1.3
  • 1.6 100KM     1.5 – 1.7          1.3
  • 1.6 120KM     1.5 – 1.7          1.3
  • 1.8 120KM     1.5 – 1.7          1.3
  • 1.8 125KM     1.5 – 1.7          1.3
  • 2.0 145KM     1.5 – 1.7          1.3

Silniki Diesla

  • 1.6 90KM       2.5 – 3.0          2.1
  • 1.6 109KM     2.5 – 3.0          2.1
  • 1.8 115KM     2.8 – 3.4          2.4
  • 2.0 110KM     2.5 – 3.0          2.1
  • 2.0 136KM     2.5 – 3.0          2.1

W czasie sprawdzania ciśnienia sprężania należy kontrolować dokładnie dwie wartości. Przede wszystkim musi się mieścić w podanym powyżej zakresie wartości. Dodatkowo różnica na poszczególnych cylindrach nie powinna być większa niż 0.2 MPa dla silników benzynowych oraz 0.5 dla silników Diesla. Osiąganie jak najwyższych wartości na poszczególnym cylindrze nie jest tak istotne jak te dwa aspekty.

Zobacz też: Jak i po co przeliczać jednostki mocy?

Do przeprowadzenia tej operacji będzie nam potrzebny miernik do kontroli ciśnienia sprężania. W przypadku silników wysokoprężnych taki ciśnieniomierz powinien mieć znacznie większy zakres. Zalecamy stosować przyrządy, które mają wkręcaną końcówkę. Do wykonania tej czynności będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Szlachcic

Analityk Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK