| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: kontrola manualnej skrzyni biegów

Opel Omega B/B FL: kontrola manualnej skrzyni biegów

Regularne kontrole skrzyni biegów zapewniają przekładni poprawną pracę. W poradniku tym sprawdzimy szczelność i poziom oleju w namulanej skrzyni biegów w modelu Omega B i B FL.

Kontrolę skrzyni biegów przeprowadzamy co roku. Nie zalecamy wydłużać tego okresu tym bardziej, że jest to praca niewymagająca zbyt dużego wkładu a będziemy spokojni, że stan naszej skrzyni jest prawidłowy. Poważna awaria przekładni na pewno zatrzyma nasz samochód. W poradniku tym przyjrzymy się dokładnie przekładni manualnej jak i automatycznej.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Zaczynamy od skrzynki manualnej. Jakiekolwiek wycieki bywają trudne do zlokalizowania z racji lokalizacji przekładni. Na samym początku zaczniemy od sprawdzenia miejsc gdzie najczęściej mogą się pojawić. Do tego będzie nam potrzebny kanał lub tradycyjny podnośnik i dwie „kobyłki”. Najwygodniejsze są dwie pierwsze opcje, jednak jak wiadomo nie każdy ma dostęp do takiego miejsca.

Wjeżdżamy na kanał lub unosimy samochód i przystępujemy do oględzin. Pierwsze miejsce to połączenie kadłuba silnika ze skrzynią biegów. Kolejne miejsca to korek wlewowo - kontrolny oleju oraz miejsce połączenia półosi ze skrzynią biegów. W celu dokładnego sprawdzenia musimy umyć obudowę skrzynki środkiem do mycia na zimno. Wszystkie połączenia należy posypać kredą i udać się na jazdę próbną.

Zobacz też: Dobra żarówka, czyli jaka? Poradnik

Prowadzimy ją do momentu aż olej będzie dostatecznie rzadki. Najlepiej około 30km. Unosimy samochód i oglądamy wszystkie miejsca gdzie jest naniesiona kreda. Przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni biegów. Należy to wykonywać, co 20 000 razem z przedstawionym wyżej sprawdzeniem szczelności. Bardzo ważne jest, żeby samochód był równo uniesiony.

Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebny specjalny przyrząd w kształcie litery L. Dłuższe ramię powinno mieć długość około 20cm, natomiast krótsze około 2cm. Teraz odkręcamy korek wlewowy skrzyni biegów. Umiejscowiony jest na obudowie po prawej stronie, stojąc przodem do kierunku jazdy. Warto mieć przy sobie kilka czystych szmatek i puste naczynie do zebrania oleju.

Jeżeli podczas wykręcania korka olej będzie intensywnie wypływał to świadczy to o zbyt wysokim poziomie. Może się to przekładać na trudności z działaniem skrzyni biegów. Wkładamy wcześniej skonstruowany przyrząd pomiarowy w otwór po korku. Prawidłowy stan jest wtedy, gdy poziom jest 9mm poniżej krawędzi otworu. W przypadku kiedy jest niewystarczająca ilość oleju należy uzupełnić braki.

Wykonujemy to poprzez ten sam otwór. Do wykonania tej pracy będzie potrzebny gumowy wężyk. Podczas wykonywania dolewki należy robić to ostrożnie i w małych ilościach. Olej przekładniowy jest gęsty i nie spływa od razu. Zaleca się stosowanie tego samego oleju. Wymieszanie dwóch różnych olejów może doprowadzić do nieprawidłowej pracy przekładni lub wycieków. Pojemność skrzyni biegów to około 1.2 litra. Zakręcamy korek kontrolny i opuszczamy auto.

Zobacz też: Jak działa dyfuzor?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SI-Consulting Sp. z o.o.

Kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK