| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala na ocenę stanu technicznego silnika. W poradniku tym zaprezentujemy jak sprawdzić ciśnienie sprężania w Oplu Omega B i B FL.

W każdym samochodzie silnik ulega zużyciu. Wszystko uzależnione jest od warunków eksploatacji i stylu jazdy. Jeśli chcemy jednak ocenić stan zużycia najważniejszych elementów silnika (gładzie cylindrów, tłoki, pierścienie tłokowe czy uszczelniacze zaworowe) najlepiej jest zmierzyć ciśnienie sprężania.

Do przeprowadzenia tej czynności będzie nam potrzebny próbnik do ciśnienia sprężania. Takie manometry można kupić w specjalistycznych sklepach motoryzacyjnych i na serwisach aukcyjnych. Jeżeli mamy silnik Diesla to należy zwrócić uwagę, żeby zakres był do 4MPa. Podczas wykonywania pomiaru najważniejsza jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Nie powinna wynosić ponad 0.1MPa.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Jeżeli uzyskane różnice są większe to może to świadczyć o uszkodzeniu zaworów lub zużyciu pierścieni tłokowych. Podczas wykonywania pomiaru silnik musi być rozgrzany. Wykręcanie świec przy takiej temperaturze (około 90 stopni) jest ryzykowne (istnieje możliwość poparzenia), jednak przy zimnym silniku nie uzyskamy dokładnych wyników.

Kontrolę zaczniemy od silników benzynowych. Zasada demontażu jest prawie taka sama dla wszystkich jednostek. Na początku należy wykręcić świece zapłonowe. Pamiętajmy o wyczyszczeniu powierzchni wokół nich za pomocą sprężonego powietrza. W silniku 2.0 i jednostkach V6 dodatkowo należy odpiąć złącze modułu zapłonowego.

Następnie zdejmujemy pokrywę ze skrzynki przekaźników. Lokalizujemy przekaźnik pompy paliwa i wyjmujemy go. W ten sposób zatrzymamy wtrysk paliwa do cylindra podczas uruchomienia silnika. Jeżeli nie mamy rozkładu przekaźników to może być problem z ustaleniem, który przekaźnik należy wymontować. Jest on na pierwszej pozycji, w 10 rzędzie licząc od lewej strony.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

Teraz zaciągamy hamulec ręczny i obracamy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu wydmuchania niespalonego paliwa i sadzy. Teraz podłączamy przyrząd pomiarowy. W zależności od modelu, najczęściej jest on wciskany lub wkręcany. Do dalszych czynności przyda nam się pomoc drugiej osoby. Musi ona wcisnąć do oporu pedał gazu i zacząć obracać rozrusznikiem.

Jeżeli ciśnienie ustabilizuje się to kończymy wykonywanie pomiaru. Podobnie postępujemy z pozostałymi cylindrami. Na koniec porównujemy wartości i obliczamy różnicę pomiędzy nimi. Dla silnika benzynowego ciśnienie sprężania powinno się kształtować na poziomie od 1.2 do 1.5 MPa.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Przybyła

Prowadzę biuro rachunkowe od 18 lat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK