| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym nie jest trudna. Przedstawiamy opis krok po kroku jak wymienić filtr paliwa w silniku benzynowym w Oplu Omega B i B FL.

W zależności od rocznika, producent zaleca wymianę filtru co dwa lata lub trzy. W przypadku silników benzynowych nie ma potrzeby odwadniania filtru paliwa. Koszt zakupu to około 40 – 50 złotych. Na początku należy zlokalizować filtr paliwa. W silniku benzynowym umiejscowiony jest pod samochodem po prawej stronie, blisko zbiornika paliwa. Chcąc ułatwić sobie dostęp do niego należy unieść tył samochodu. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami.

Zobacz też: Jak wymienić olej w tylnym moście Opla Omegi?

Podczas wykonywania tej pracy zabrania się zbliżania do pojazdu ze źródłami ognia. Kiedy mamy podniesiony samochód należy odłączyć przewód dopływowy i odpływowy z filtra paliwa. Dobrym rozwiązaniem jest oznaczenie ich np. za pomocą kolorowej taśmy, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Filtr zamocowany jest za pomocą specjalnych złączy zatrzaskowych. W serwisach stosowany jest specjalny przyrząd. Można też spróbować odpiąć je za pomocą dwóch śrubokrętów. Jeżeli nie przyniesie to efektu to należy zerwać spinki. Nowe są zazwyczaj dostarczane razem z filtrem lub są dostępne w autoryzowanym serwisie. Koszt zakupu nie powinien przekroczyć kilku złotych. Teraz odpinamy klamrę mocującą i wyjmujemy filtr. Przechodzimy do montażu. Na początku należy przełożyć zaciski ze starego filtru.

Jeżeli są uszkodzone to montujemy nowe. Na filtrze znajduje się strzałka, która określa przepływa paliwa od zbiornika do silnika. Instalujemy prawidłowo filtr i zamykamy klamrę mocującą. Teraz zakładamy przewody paliwowe na kroćce filtra.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Podczas wciskania spinki łączącej powinno być słyszalne charakterystyczne kliknięcie - to znaczy, że zamknął się zaczep spinki. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy filtr czy nie widać na nim jakichkolwiek wycieków. Jeżeli nic nie budzi naszych zastrzeżeń to pozostaje nam opuścić samochód z podstawek. Zużyty filtr oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać go w dowolne miejsce. Tak samo postępujemy z benzyną.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »