| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Opel Omega B/B FL: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

W poradniku tym pokażemy jak dokonać odwadniania i wymiany filtra paliwa W Oplu Omega B i B FL z silnikiem Diesla.

W modelu Omega wymiana filtra paliwa wskazana jest co 2 lata, natomiast odwadnianie co roku. Warto skrócić te okresy o połowę. Pomimo, że nie są to nowoczesne silniki to dbałość o dobrą filtrację paliwa znacznie poprawie pracę naszego silnika. Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Podczas całej pracy nie będą nam potrzebne żadne szczególne narzędzia. Z domowym zestawem narzędzi poradzimy sobie bez najmniejszego problemu.

Kupując filtr paliwa należy zadbać o to, żeby był odpowiedni dla naszego auta. Przy zakupie warto podać numer VIN, pojemność oraz rok produkcji. Pozwoli to na dokładne dopasowanie odpowiedniego modelu. Poza filtrem paliwa będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do króćców paliwa. Tyczy się to silnika Diesla 2.5. W jednostkach 2.0 i 2.2 będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do pokrywy obudowy filtru. Przyda nam się również puste naczynie oraz kilka czystych szmatek.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Zaczynamy od silnika wysokoprężnego X25DT. Na początku zaprezentujemy sposób na odwadnianie filtru. Na początki odczepiany przewód odpływowy z uchwytu. Jest on skierowany do dołu. Teraz podstawiamy puste naczynie pod przewód i luzujemy śrubę odpowietrzającą na pokrywie filtru paliwa. Następnie wykręcamy na dole zawór odwadniający i spuszczamy około 0.1L cieczy. Należy kontynuować tą czynność do momentu aż nie wypłynie czysty olej napędowy.

Przykręcamy zawór odpowietrzający razem z odwadniającym. Na końcu wpinamy w uchwyt przewód odpływowy. Po procesie odwadniania nie ma konieczności odpowietrzania układu paliwowego. Teraz zaprezentujemy wymianę filtru w tym silniku. Początek jest taki sam jak w przypadku odwadniania. Zlewamy ciecz a następnie odpinamy przewód odpływowy z filtru.

Kolejny krok to odkręcenie od pokrywy filtru przewodu paliwowego. Następnie demontujemy ze wspornika filtr paliwa. Do tej operacji można użyć klucza taśmowego lub łańcuchowego. Nowy filtr dokręcamy ręcznie. Pamiętajmy o zwilżeniu olejem nowej uszczelki. Na końcu dokręcamy przewód paliwa stosując nowe uszczelki i naciągamy przewód odpływowy na nowy filtr.

Zajmiemy się teraz drugim rodzajem silnika 2.5 a mianowicie Y25DT. W przypadku tej jednostki nie ma potrzeby odwadniania filtru, dokonujemy tylko wymiany. Na początku zdejmujemy złącza z obudowy filtru i odkręcamy czujnik ciśnienia. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto przyjrzeć się dokładnie jak są zamontowane, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »