| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów wymaga regularnych przeglądów. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić serwis automatycznej skrzyni biegów.

Naszą pracę zaczniemy od ogólnych oględzin skrzyni biegów. Pozwoli to nam to zlokalizować ewentualne wycieki przed wymianą oleju. Pierwszy krok, jaki wykonamy to podniesienie naszego auta oraz prawidłowe zabezpieczenie. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Do przeprowadzenia prawidłowej kontroli będzie nam potrzebna dobra lampa lub mocna latarka.

Przystępujemy do sprawdzenia szczelności skrzyni biegów. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów czy korek wlewu oleju. Metoda kontroli jest bardzo łatwa. Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 kilometrów wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady. W przypadku braku wycieków sprawdzamy poziom oleju w przekładni. Kiedy upewnimy się, że nie ma żadnej nieszczelności możemy przystąpić do wymiany oleju. Jak w każdej automatycznej skrzyni biegów, odpowiedni stan oleju jest bardzo ważny. Przekłada się to na poprawne działanie skrzyni biegów.

Bagnet do kontroli poziomu oleju znajduje się pod przednią maską. Przez niego również uzupełnia się olej w skrzyni biegów. Podczas wykonania kontroli należy stosować się do pewnych wytycznych. Przede wszystkim należy wiedzieć, że pomiaru można dokonywać na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Najważniejsze, żeby samochód znajdował się na równej powierzchni od tego zależy wiarygodność pomiaru.

Uruchamiamy silnik i pozwalamy mu pracować przez około dwie minuty. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycję „P” i zaciągamy hamulec awaryjny. Pamiętajmy, że podczas wykonywania kontroli silnik musi pracować. Warto przysłuchać się pracy pompy. Jeżeli stan oleju jest niski to pompa oleju będzie zasysać powietrze. Doprowadzi to do pienienia się oleju. Efekt może być taki, że wskazanie będzie nieprawidłowe.

Jeżeli przytrafi nam się taka sytuacja to należy wyłączyć silnik i odczekać około trzy minuty i dolać trochę oleju. Wyjmujemy bagnet, wycieramy go szmatką niepozostawiającą włókien i ponownie wsadzamy. Wyciągamy i sprawdzamy poziom oleju. Prawidłowy stan powinien zawierać się pomiędzy znacznikiem MIN a MAX. Oczywiście patrzymy tylko na tą część wskaźnika, która odpowiada temperaturze naszej przekładni.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »