| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów wymaga regularnych przeglądów. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić serwis automatycznej skrzyni biegów.

Pamiętajmy, że zbyt duża lub mała ilość oleju wpływa negatywnie na prace przekładni. Warto powąchać i sprawdzić jaki zapach ma olej. Jeżeli jest wyczuwalny zapach spalenizny to oznacza to, że nastąpiło przegrzanie okładzin ciernych. Jeżeli olej jest zanieczyszczony to może to powodować zakłócenie w pracy przekładni. W przypadku kiedy nasza przekładanie będzie wymagać dolewki, wykonujemy to tylko i wyłącznie przez lejek.

Możemy stosować oleje ATF zalecane przez firmę Mercedes. Po uzupełnieniu do prawidłowego stanu, wciskamy pedał hamulca i przesuwamy dźwignię zmiany biegów w każde możliwe położenie. Sprawdzamy poziom oleju w skrzyni, jeżeli jest odpowiedni to wkładamy bagnet, zatrzaskujemy go i opuszczamy maskę.

Przechodzimy do wymiany oleju. Producent przewiduje wymianę co 60 000 kilometrów. Przebieg ten jest skrócony o połowę w momencie kiedy auto jest eksploatowane w trudnych warunkach drogowych. Razem z olejem zaleca się wymianę filtra. Cały proces nie jest trudny i bez problemu poradzimy sobie z jego wykonaniem. Na początku ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie „P”.

Teraz konieczne będzie uniesienie samochodu. Możemy to zrobić za pomocą tradycyjnego lewarka lub platformy warsztatowej. W przypadku lewarka będą nam potrzebne 4 podstawki. Ważne, żeby samochód był w poziomie. Teraz podsuwamy pod skrzynię biegów puste naczynie w celu zlania oleju. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cały olej. Zaczynamy obracać kołem pasowym za pomocą klucza do momentu aż korek na przekładni hydrokinetycznej będzie widoczny w otworze kratki wentylacyjnej.

Odkręcamy go i czekamy aż spłynie cała ilość. Następnie zdejmujemy miskę olejową i demontujemy zużyty filtr oleju. Montujemy nowy filtr i dokładnie czyścimy miskę olejową. Przed montażem należy zamontować nową uszczelkę. Montujemy miskę olejową i dokręcamy odkręcone wcześniej korki spustowe. Pamiętajmy o użyciu nowych uszczelek. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania przekładni.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Zaciągamy hamulec awaryjny, wyjmujemy bagnet ze skrzyni biegów i nalewamy około 4 litrów oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym. W zależności od rodzaju silnika będzie nam potrzebne około 5.5 litra (silnik 4 cylindrowy) lub 6 litrów (silnik 6 cylindrowy). Dolewamy brakującą ilość i przełączamy dźwignię we wszystkie możliwe położenia. Wsuwamy bagnet i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy poziom oleju.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »