| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Mercedes W202: kontrola i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów wymaga regularnych przeglądów. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić serwis automatycznej skrzyni biegów.

Pamiętajmy, że zbyt duża lub mała ilość oleju wpływa negatywnie na prace przekładni. Warto powąchać i sprawdzić jaki zapach ma olej. Jeżeli jest wyczuwalny zapach spalenizny to oznacza to, że nastąpiło przegrzanie okładzin ciernych. Jeżeli olej jest zanieczyszczony to może to powodować zakłócenie w pracy przekładni. W przypadku kiedy nasza przekładanie będzie wymagać dolewki, wykonujemy to tylko i wyłącznie przez lejek.

Możemy stosować oleje ATF zalecane przez firmę Mercedes. Po uzupełnieniu do prawidłowego stanu, wciskamy pedał hamulca i przesuwamy dźwignię zmiany biegów w każde możliwe położenie. Sprawdzamy poziom oleju w skrzyni, jeżeli jest odpowiedni to wkładamy bagnet, zatrzaskujemy go i opuszczamy maskę.

Przechodzimy do wymiany oleju. Producent przewiduje wymianę co 60 000 kilometrów. Przebieg ten jest skrócony o połowę w momencie kiedy auto jest eksploatowane w trudnych warunkach drogowych. Razem z olejem zaleca się wymianę filtra. Cały proces nie jest trudny i bez problemu poradzimy sobie z jego wykonaniem. Na początku ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie „P”.

Teraz konieczne będzie uniesienie samochodu. Możemy to zrobić za pomocą tradycyjnego lewarka lub platformy warsztatowej. W przypadku lewarka będą nam potrzebne 4 podstawki. Ważne, żeby samochód był w poziomie. Teraz podsuwamy pod skrzynię biegów puste naczynie w celu zlania oleju. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cały olej. Zaczynamy obracać kołem pasowym za pomocą klucza do momentu aż korek na przekładni hydrokinetycznej będzie widoczny w otworze kratki wentylacyjnej.

Odkręcamy go i czekamy aż spłynie cała ilość. Następnie zdejmujemy miskę olejową i demontujemy zużyty filtr oleju. Montujemy nowy filtr i dokładnie czyścimy miskę olejową. Przed montażem należy zamontować nową uszczelkę. Montujemy miskę olejową i dokręcamy odkręcone wcześniej korki spustowe. Pamiętajmy o użyciu nowych uszczelek. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania przekładni.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Zaciągamy hamulec awaryjny, wyjmujemy bagnet ze skrzyni biegów i nalewamy około 4 litrów oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym. W zależności od rodzaju silnika będzie nam potrzebne około 5.5 litra (silnik 4 cylindrowy) lub 6 litrów (silnik 6 cylindrowy). Dolewamy brakującą ilość i przełączamy dźwignię we wszystkie możliwe położenia. Wsuwamy bagnet i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy poziom oleju.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »