| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: przegląd hamulca postojowego

Mercedes W202: przegląd hamulca postojowego

Regularne przeglądy hamulca postojowego zapewnią nam jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić szczęki hamulca postojowego (zwanego też ręcznym) i dokonać jego regulacji.

Sam mechanizm regulacyjny również warto nasmarować. Chodzi tutaj dokładnie o gwint elementu dociskowego oraz o elementy kółka nastawnego. Możemy wykorzystać taki sam smar, co ostatnio – odporny na wysokie temperatury. Montujemy element dociskowy a następnie wkręcamy w kółko nastawcze. Teraz możemy całość zamontować w tulejce. Mechanizm instalujemy pomiędzy szczękami. Musi być zamontowany w ten sposób, żeby kółko nastawcze było skierowane do kierunku jazdy.

Kolejnym krokiem jest zamocowanie górnych sprężyn powrotnych w szczękach. Następnie odciągamy od siebie obie szczeki hamulca w ten sposób, żeby można było je założyć poprzez kołnierz półosi i zamocować w rozpieraczki. Montujemy sprężynę dociskową poprzez otwór gwintowany w szczęce. Instalujemy sprężynę dociskową drugiej szczęki i sprawdzamy czy zostały dobrze się trzyma.

Teraz zakładamy dolne ucho (krótkie) sprężyny powrotnej na przedniej szczęce. Większe ucho mocujemy na tylnej szczęce za pomocą śrubokręta. Odkręcamy pokrętło regulacji długości linki. Chcąc to zrobić należy odbezpieczyć klamrę sprężystą. Doprowadzi to do automatycznego ustawienia pokrętła. Zakładamy pokrywę ochronną pokrętła regulacji długości linki i montujemy tylną kanapę. Pozostaje nam zamontować tylne tarcze a następnie przykręcić koła.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana żarówek

Przechodzimy do regulacji hamulca postojowego. Unosimy tył auta i zdejmujemy koła. Następnie obracamy koło tak, żeby otwór śruby był skierowany do góry i odchylony do tyłu o kąt 45˚. Wkładamy śrubokręt w otwór gwintowany i zaczynamy obracać koło. Jednocześnie obracamy kółko nastawcze. Robimy tak do momentu aż koło się zablokuje. W przypadku koła prawego, wykonujemy ruch od góry do dołu. W kole lewym – z dołu do góry.

Teraz przekręcamy koło nastawcze w odwrotnym kierunku tak, żeby dało się poruszyć ręcznie koło samochodu. Wykonujemy to do momentu aż szczęki przestaną ocierać o bęben.

Następnie zaciągamy kilka razy hamulec postojowy i zwalniamy go. Na końcu sprawdzamy czy koła samochodu obracają się swobodnie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bernard Waszczyk

Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »